Hlavní obsah

Výroba datsunů v Indii končí, prodeje značky spadly ke dnu

Značka Datsun, kterou Nissan před devíti lety vzkřísil, končí výrobu aut ve svém závodě v Indii. Výroba v Rusku a Indonésii skončila už dříve. Poprodejní služby a servis ale zatím zůstávají.

Foto: Datsun

Datsun Redi-Go

Článek

Značka Datsun po devíti letech od znovuzrození končí. Mateřský Nissan to oznámil v rámci globální transformační strategie. Soustředí se na „klíčové modely a segmenty, které přinášejí nejvíc užitku zákazníkům, dealerům i firmě“, cituje značku britský web Autocar, který zprávu přináší.

Znamená to, že modely Go, Go+ a Redigo, které se prodávají na některých rozvojových trzích, už nebudou k mání. Nissan už odstavil svou továrnu na datsuny v indickém Čennai. Co bude pokračovat beze změny, jsou služby po prodeji a servis vozů.

Důvodem k ukončení prodejů může být také snaha ušetřit peníze na větší investice do elektrifikace, ale také mizerné prodeje – za rok 2021 se prodalo pouze 6400 aut této značky.

Foto: Nissan

Datsun Go

Počátky historie japonské značky Datsun se datují do roku 1914, kdy představila své první auto. Tehdy se jmenovala DAT podle prvních písmen příjmení tří zakladatelů – Kendžira Dena, Rokura Aojamy a Meitara Takeučiho. Když se v roce 1931 objevil menší model, dostal název „Datson“ – s významem „syn DATův“.

V roce 1933 značku koupil Nissan a záhy ji přejmenoval na Datsun. Později se takto jmenovaly nissany určené pro export, až do 80. let minulého století, kdy Nissan přestal tuto značku používat. V roce 2012 však oznámil plány na znovuzrození jako značka levných aut pro rozvojové trhy, ke kterému došlo v roce 2013.

Nissan bude v Evropě od příštího roku uvádět jen elektrifikované vozy

AutoMoto

Datsuny se prodávaly v Indii a později i v Rusku, kde byl k mání mimo jiné model on-Do, založený na Ladě Granta. Značka nabízela svá auta také v několika dalších zemích, jako je Indonésie, Jihoafrická republika nebo Bělorusko. Koncem roku 2019 však Nissan oznámil ukončení výroby datsunů v Rusku a Indonésii.

Nyní přichází konec i v Indii, automobilka bude už jen doprodávat skladové zásoby. Posledním trhem, kde zatím nepřišla oficiální zpráva o konci, je Jihoafrická republika; tamní web značky stále auta nabízí.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám