Hlavní obsah

Výroba Bugatti Veyron jde na rok k ledu

WOLFSBURG

Nelichotivé finanční výsledky koncernu Volkswagen a řada technických problémů poslala na více než rok k ledu plány na sériovou výrobu supersportu Bugatti Veyron. Mateřský koncern musí šetřit a snižovat náklady. Podle neověřených zpráv jsou však hlavním důvodem právě technické potíže.

Foto: archiv akce

Hlavní program pod názvem Česko – Slovenské dny open air je připraven na víkend 11. a 12. října.

Článek

Podle magazínu The Car Connection má být projekt Veyronu odložen na 15 měsíců. Informace přichází poté co byla kvůli problémům se stabilitou snížena avizovaná maximální rychlost 400 km/hod o 55 km/hod. Obchodníci Volkswagenu (VW) přitom v polovině května registrovali padesát závazných objednávek na automobil, jehož cena má začínat na 1,3 miliónu eur. V přepočtu zhruba 40 miliónů korun.

Pokud se nakonec VW pro sériovou výrobu přeci jen rozhodne, bude vyrábět 50 až 100 vozů ročně s tím, že počet vyrobených vozů nepřesáhne hranici 300, uvádí server Wheels24.

Základní technická data Bugatti EB 16.4 Veyron
Rozměry
:. Délka4466 mm
:. Šířka1998 mm
:. Výška1206 mm
:. Rozvor2700 mm
Motor
:. Počet válců16
:. Počet ventilů64 (4 na válec)
:. Objem7993 ccm
:. Výkon736 kW (1001 koní) při 6000 ot/min
:. Max. točivý moment1250 Nm při 2200 - 5500 ot/min
Převodovka
Sekvenční sedmistupňová
Zdroj: Bugatti Automobiles S.A.S.
Související témata:

Související články

Monako oslavilo znovuzrození legendy Bugatti

Monte Carlo, jehož ulicemi se rok co rok prohání nejrychlejší závodní vozy světa, mělo tu čest na počátku června oslavit znovuzrození legendy jménem Bugatti....

Michelin pro Bugatti připravil Pilot Sport

Nejrychlejší supersport na světě - Bugatti EB 16/4 Veyron - obouvá vysokorychlostní pneumatiky Pilot Sport. Ty si musejí umět poradit s obrovským výkonem 1001...

Výběr článků

Načítám