Článek
O konci modelu Audi R8, který se vyráběl ve své druhé generaci, víme již delší dobu. Samotný konec výroby ovšem probíhal poněkud zvláštně. Automobilka původně plánovala ukončit výrobu v závěru roku 2023, společně s modelem Audi TT, zprávy o konci ale zvedly poptávku, a tak byla výroba o pár měsíců prodloužena.
Začátkem tohoto měsíce však z výrobního pásu závodu Böllinger Höffe poblíž Stuttgartu sjel definitivně poslední kus modelu Audi R8, jak upozornil Top Gear Magazine, jehož zástupci byli přímo na místě.
Poslední vyrobené Audi R8 vzniklo v edici Performance Quattro, lakováno je žlutou barvou Vegas Yellow, karoserii zdobí černé karbonové dekory a v podbězích jsou 20palcová litá kola v bronzovém odstínu.
Pod kapotou je uložen 5,2litrový atmosférický motor V10, který na všechna kola posílá 456 kW (620 k). Stylové kupé tak zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,1 sekundy a dosáhne rychlosti až 331 km/h.
Působivé parametry si však žádný zákazník užívat nebude. Poslední vyrobený kousek totiž přímo z výroby zamířil do muzea značky. Samotný motor 5,2 V10 bude dostupný ještě v modelu Lamborghini Huracán, jeho výroba by však letos rovněž měla skončit.
V závodu Böllinger Höffe pak bude automobilka Audi montovat pouze čistě elektrický model e-tron GT. Přímý nástupce modelu R8, ať už s elektrifikovaným, či čistě elektrickým pohonem, zůstává v nedohlednu.