Hlavní obsah

Výroba Audi R8 definitivně skončila, poslední kus nezíská žádný zájemce

Ačkoliv měla výroba skončit již ke konci minulého roku, kvůli velké poptávce ji nakonec automobilka o několik měsíců prodloužila. Nic ale netrvá věčně.

Foto: Daniel Martínek, Audi

Audi R8 V10 Performance po faceliftu, v podobné specifikaci vznikl i poslední vyrobený kus

Článek

O konci modelu Audi R8, který se vyráběl ve své druhé generaci, víme již delší dobu. Samotný konec výroby ovšem probíhal poněkud zvláštně. Automobilka původně plánovala ukončit výrobu v závěru roku 2023, společně s modelem Audi TT, zprávy o konci ale zvedly poptávku, a tak byla výroba o pár měsíců prodloužena.

Začátkem tohoto měsíce však z výrobního pásu závodu Böllinger Höffe poblíž Stuttgartu sjel definitivně poslední kus modelu Audi R8, jak upozornil Top Gear Magazine, jehož zástupci byli přímo na místě.

Poslední vyrobené Audi R8 vzniklo v edici Performance Quattro, lakováno je žlutou barvou Vegas Yellow, karoserii zdobí černé karbonové dekory a v podbězích jsou 20palcová litá kola v bronzovém odstínu.

Pod kapotou je uložen 5,2litrový atmosférický motor V10, který na všechna kola posílá 456 kW (620 k). Stylové kupé tak zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,1 sekundy a dosáhne rychlosti až 331 km/h.

Působivé parametry si však žádný zákazník užívat nebude. Poslední vyrobený kousek totiž přímo z výroby zamířil do muzea značky. Samotný motor 5,2 V10 bude dostupný ještě v modelu Lamborghini Huracán, jeho výroba by však letos rovněž měla skončit.

V závodu Böllinger Höffe pak bude automobilka Audi montovat pouze čistě elektrický model e-tron GT. Přímý nástupce modelu R8, ať už s elektrifikovaným, či čistě elektrickým pohonem, zůstává v nedohlednu.

Audi R8 přežilo svou smrt, automobilka prodloužila výrobu

AutoMoto

ABT XGT se představuje jako závodní vůz se značkou, základem je Audi R8

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám