Článek
Že Volkswageny navzdory svému jménu, které znamená „lidový vůz“, nemají zrovna lidové ceny, je obecně známo. Speciální golf R 333 tomu nasadil korunu cenovkou 76 410 eur, tedy cca 1,8 milionu korun. Navzdory tomu však trvalo pouhých osm minut, než se všechny dostupné kusy vyprodaly.
Svět o tom na sociální síti LinkedIn zpravil Stefan Voswinkel, šéf produktové komunikace u Volkswagenu. „Ok, to bylo rychlé i na golf R. Speciální model R 333 se vyprodal za osm minut,“ napsal.
Speciální žlutý golf byl k mání pouze v Německu. Za 76 tisíc eur tam pořídíte řadu jiných, dost možná i zajímavějších aut. Třeba Cupra Formentor VZ5 tam stojí od 65 640 eur (1,55 milionu korun). Audi RS3, které s cuprou sdílí čtyřsetkoňový řadový pětiválec, sice aktuálně není v Německu možné nakonfigurovat do výroby, ovšem tamní web Audi nabízí desítky skladových kusů sportbacku i sedanu s cenou do 75 tisíc eur (1,77 milionu korun).
Volkswagen představil limitovaný Golf R 333
I skutečné sporťáky s motory uprostřed však mohou být levnější. Alpine A110 přijde v Německu na nejméně 61 850 eur (1,46 milionu korun) a dokonce i Porsche 718 Cayman T nebo Boxster T jsou citelně levnější - stojí od 68 034, resp. 70 057 eur (1,6, resp. 1,65 milionu korun).
Mezi těmito vozy a golfem R 333 je ovšem zásadní rozdíl - nejsou to limitované edice, nejsou to sběratelské kousky či investiční příležitosti. Ovšem cena všech zmíněných aut v budoucnu dost pravděpodobně poroste, jak automobilky budou zmenšovat svou nabídku spalovacích motorů, tím spíš těch vysokovýkonných.
Jen připomeňme, že golf R 333 má pod kapotou řadový dvoulitrový čtyřválec o 333 koních a 420 newtonmetrech, spojený se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a pohonem všech kol. Na stovku mu to trvá jen 4,6 sekundy. Všechny budou vyrobeny v ostré žluté barvě Lime Yellow s černou střechou a černými koly, karbonovým obložením interiéru, výfukem Akrapovič a velmi bohatou výbavou včetně světlometů s technologií LED Matrix, hromady jízdních asistentů a hlídačů a audiosystému Harman Kardon.