Článek
Elektromobily předal místní importér Organizačnímu výboru mistrovství během prvních dvou květnových týdnů. Vozy v různých specifikacích sjednocuje barevné schéma šampionátu.
„Ráda říkám, že Škoda Auto je české rodinné stříbro, největší český zaměstnavatel i exportér,” řekla při předávání česká velvyslankyně v Lotyšsku Jana Hynková.
Jedním z nejtvrdších oříšků bylo podle organizátorů dobíjení takto početné flotily. „Pracujeme na tom už od loňska. V Rize existuje široká a neustále rostoucí síť veřejných nabíjecích stanic, které by se o dobíjení naší flotily dokázaly postarat. Abychom ale měli jistotu i větší pohodlí, vytvořili jsme speciální sadu nabíječek na střídavý proud u obou stadionů, kde se odpočívající vozy budou nabíjet. K dispozici je celkem dvanáct stanic o výkonu jedenáct kilowattů, což nám umožňuje plánovat nabíjení celé flotily bez ohledu na stav veřejné infrastruktury a okolní podmínky,“ popisuje manažer lotyšského importéra Maris Jansons.
Bělorusko zakázalo dovoz výrobků Škody Auto. Kvůli mistrovství v hokeji
Původním spolupořadatelem šampionátu mělo být Bělorusko. Právě mladoboleslavská automobilka byla jedním ze sponzorů, kteří aktivně naléhali na Mezinárodní hokejovou federací IIHF, aby pořadatelství změnila. Kvůli politické situaci a ochraně lidských práv.
„Důsledně dodržujeme, chráníme a prosazujeme všechny předpisy, které ochraňují lidská práva jako celosvětovou základní a všeobecnou potřebu. Z tohoto důvodu Škoda Auto odstoupí z pozice sponzora mistrovství světa v ledním hokeji IIHF 2021, pokud bude Bělorusko potvrzeno jako jeho spolupořadatel,“ řekl v lednu pro ČTK vedoucí komunikace podniku Škoda Auto Tomáš Kotera.
IIHF místo konání skutečně přesunula, oficiálně kvůli obavám o bezpečnost účastníků. Na výroky sponzorů Bělorusko v dubnu zareagovalo půlročním zákazem dovozu škodovek.