Článek
Firma, jejíž součástí je rovněž česká Škoda Auto, plánuje v továrně zachovat jen zhruba 1500 pracovních míst ze současných asi 5400.
Celková produkce vozů Golf v západní Evropě ake podle mluvčího firmy zůstane beze změny vzhledem k přesunu výroby do továren v německých městech Mosel a Wolfsburg. "Vedení bruselské divize Volkswagenu dnes zahájilo se zástupci zaměstnanců rozhovory o příslušné koncepci, podle které se již Golf v budoucnosti nebude vyrábět ve třech továrnách v západní Evropě, ale ve dvou, v Moselu a Wolfsburgu," uvedla včera společnost.
Média již dříve informovala, že o práci v bruselském závodě by mohlo přijít až 4000 lidí v rámci firemního programu na snížení nákladů a posílení ziskovosti. Kvůli obavám o osud továrny v pondělí stávkovali zaměstnanci Volkswagenu v Belgii.
VW propouští i jinde
Volkswagen, který chce v Německu zrušit až 20 000 pracovních míst, uvedl, že jeho západoevropské továrny navzdory rostoucímu podílu na trhu neběží na plný výkon. Dodal, že je zapotřebí sladit výrobní kapacity s nasyceným automobilovým trhem.
Dozorčí rada Volkswagenu v pátek schválila rozhodnutí, podle kterého se novým generálním ředitelem společnosti v příštím roce stane současný šéf divize Audi Martin Winterkorn. Ten vystřídá v čele automobilky Bernda Pischetsriedera, který na konci roku odstoupí z funkce.
Šance ne východě
Firma rovněž oznámila, že v letech 2007 až 2009 investuje téměř 25 miliard eur (zhruba 700 miliard Kč) do svých klíčových automobilových aktivit. Rada také schválila výstavbu nového závodu v Indii.
Společnost Volkswagen, která je největším výrobcem automobilů v Evropě, zvýšila za devět měsíců do září provozní zisk bez započtení mimořádných položek o více než 60 procent na tři miliardy eur (zhruba 84 miliard Kč). K nárůstu zisku přispěl silný prodej vozů Audi a Škoda.