Článek
Řečeno dramatickou rétorikou to vypadá, že v automobilovém průmyslu se schyluje k válce o baterie. Ještě lépe řečeno k souboji o partnerství se strategickými dodavateli. Volkswagen v tomto prohlašuje, že chce být raději napřed ještě v dnešní době, kde nechybějí pochyby o budoucnosti elektromobility.
VW už dříve uvedl, že do baterií hodlá vložit 50 miliard eur (téměř 1,3 bilionu Kč). Strategickými partnery Volkswagenu mají být švédská společnost Northvolt, jihokorejské SKI, LG Chem a Samsung SDI a čínská CATL.
Producenti baterií se musí rozhodovat mezi výrobou například pro mobilní telefony nebo pro automobily. „Ne každý dodavatel věří, že rozvoj elektromobility bude tak velký. Musíte trávit více času přesvědčováním výrobců, aby do automobilového průmyslu investovali,” řekl Sommer.
Trend podle něho spočívá ve společném podnikání. VW si potřebuje zajistit dodávky baterií v množství, jaké potřebuje. V rámci společného podniku dodavatelům poskytne finanční prostředky a sdílí s nimi riziko nových výrobních kapacit.
Automobilka už dříve uvedla, že v roce 2025 bude potřebovat roční kapacitu baterií více než 150 gigawatthodin v Evropě a dalších 150 gigawatthodin v Asii. Do roku 2030 se toto číslo zdvojnásobí.
Na výrobu vozidel na elektrický pohon společnost přestavuje 16 továren a do poloviny roku 2023 plánuje začít vyrábět 33 různých elektromobilů pod značkami Škoda, Audi, VW a Seat.