Článek
Již 31. května odpoledne, tedy před startem slavné čtyřiadvacetihodinovky na Nürburgringu, představí automobilka Volkswagen vůbec nejsilnějšího zástupce modelové řady Golf s pohonem předních kol, nový VW Golf GTI Clubsport.
Vůz by měl nabídnout kompletně přepracovanou příď včetně upravených LED Plus světel a podsvíceného znaku. Záď dostane velký střešní spoiler a přepracovaná zadní světla. Podběhy vyplní 19“ litá kola Queenstown, volitelně však budou dostupná i 19“ kovaná kola Warmenau snižující neodpruženou hmotnost vozu.
V kabině se objeví volant čalouněný kůží a nový infotainment slibující hladší a rychlejší chod i podporu hlasového ovládání IDA včetně funkce Chat GPT.
S přenosem výkonu na asfalt bude pomáhat elektronicky řízená uzávěrka předního diferenciálu a chybět nebude ani DCC adaptivní podvozek včetně zvláštního režimu Special uzpůsobeného pro kompenzaci nerovného povrchu na Nürburgringu.
Automobilka pak během závodu vyveze také speciál Golf GTI Clubsport 24h, který zaujme výrazným křídlem i bodykitem. Vůz s motorem 2.0 TSI o výkonu 256 kW (348 k) přitom pojede na nové bioetanolové palivo E20 od společnosti Shell, které by mělo redukovat emise CO2. Vůz vážící 1170 kg slibuje rychlost až 270 km/h.
Kromě toho bude na akci vystaveno i několik klasických ostrých hatchbacků: Golf GTI 16S Oettinger z roku 1981, Golf GTI Kamei z roku 1978 a zamaskovaný Golf GTI z roku 1980, který dostal široký bodykit a zlatá kola.