Hlavní obsah

VW Passat CC: komfortní elegán s výjimečnou výbavou

Právo, Jaroslav Šimek

V jednom z vestibulů mnichovského letiště je neobyčejně živo. Zastavují se zde kolemjdoucí. Důvod? Lákadlem je flotila nových Volkswagenů Passat CC. Vida, jaký se z běžného passatu vyklubal elegán. Má zaplnit mezeru mezi ním a phaetonem.

Foto: Jaroslav Šimek, Právo

Elegantní sportovní linie se zrcadlí v Passatu CC.

Článek

Sami, než se ještě zaregistrujeme v přilehlém stánku VW jako účastníci mezinárodní novinářské prezentace a prvních testovacích jízd s tímto vozem, novinku rovněž zvědavě obhlížíme.

A pozornosti neuniká, že se vzhlédla v jiném, už velmi úspěšném modelu na trhu, Mercedesu CLS. Oslovuje nás totiž podobná silueta, čtveřice dveří i čtveřice sedadel. Není pochyb o tom, že nová verze passatu obdobně jako uvedený mercedes v sobě snoubí geny sportovního vozu a sedanu, a to především dynamikou a komfortem.

Větší, ale pro čtyři

Jak už jsem naznačil, novinka, postavená na podvozku passatu, na sebe strhává pozornost dynamickým a atraktivním designem. K tomu mu dopomohlo celkové zvětšení vnějších rozměrů proti běžnému passatu, byť rozvor – 2 711 mm – zůstal shodný. Karosérie je o 31 mm delší (4 796 mm) díky protažení předních převisů.

.: Interiér je založen na pečlivém výběru kvalitních materiálů a špičkovém dílenském zpracování.foto: Právo/Jaroslav Šimek

Podtrhnout podobu kupé se podařilo zvlášť snížením výšky dokonce o 50 mm (1 420 mm), ale také jeho větším „rozkročením“: na šířku získal vůz 36 mm (1 856 mm). Obdobně byl pozměněn také rozchod kol: vpředu dostal navíc 11 mm (1 533 mm) a vzadu 16 mm (1 557 mm). Zkušenost z jízd napověděla, že i to má zásluhu na ještě lepší řiditelnosti vozu.

Díky souhře těchto hodnot se z běžného passatu vyklubalo široce rozkročené kupé, z něhož dojem je umocněn širokou maskou chladiče, světlomety hodně zasahujícími do boků, vysokými boky s nízkými bočními okny.

A to si uvědomíte i uvnitř, neboť sedíte o 15 mm níže než ve výchozím passatu. Vzadu pak přitahují zajímavě tvarovaný nárazník, rozměrné koncové svítilny a nepřehlédnutelná odtrhová hrana víka kufru.

.: Výrazný znak přídě – široká maska chladiče a do boků protažené světlomety.foto: Právo/Jaroslav Šimek

V interiéru řidiče upoutají některé odlišnosti na přístrojové desce, jako jsou jiné ovladače, duální klimatizace a ještě propracovanější navigace RNS 510 s dotykovou obrazovkou. Exkluzivitu interiéru zvyšují použité materiály: nové dekory, kvalitnější textilie a nechybí ani kombinace, kde se o slovo hlásí kůže a dřevo. Zpracování je na špičkové úrovni.

Avšak největší změnou v kabině ve srovnání s „klasickým“ passatem je, že v CC se cestuje ve čtveřici. Dvojice cestujících vzadu je oddělena konzolou s velkou loketní opěrkou, jenž může v útrobách posloužit k uložení drobností a nese i držáky nápojů. Místa vzadu je na rozdávání, pochvalovat si to lze zvlášť v oblasti nohou a kolen, avšak na jednu věc je třeba dát pozor.

Dlouháni s výškou nad 185 cm zde budou poněkud limitováni. To ovlivňuje zaoblení karosérie. Místa je tu však rozhodně více než v klasickém dvoudveřovém kupé, které navíc neposkytuje příliš pohodlí při nastupování a vystupování ze zadních sedadel.

Změnou karosérie příliš neutrpěl objem kufru: zmenšil se o 40 l na stále solidních 535 l.

.: Dvěma koncovkami výfuku je doprovázena šestiválcová verze.foto: Právo/Jaroslav Šimek

Celkově vzato to všechno vytváří dojem komfortního kupé, jak si lze ostatně odvodit z označení CC (Comfort Coupé).

Výjimečností je řada hi-tech prvků
Lane AssistAktivní systém pro udržování směru v jízdním pruhu automatickým pootočením volantu srovná směr jízdy, kdykoliv Passat CC neúmyslně opouští svůj jízdní pruh. Tím se dosahuje podstatného zvýšení pohodlí a bezpečnosti, protože asi 14 procent nehod je způsobeno vozem, který vybočí z jízdního pruhu.
Dynamic Drive ControlNové adaptivní řízení podvozku volkswagenu kombinuje u jediného vozu sportovnost kupé a komfort odpovídající špičkovému sedanu. Zároveň s dokonalým naladěním tlumení v zavěšení kol byl naladěn i systém řízení. Adaptivní řízení podvozku nabízí tři režimy: „Normal“, „Sport“ a „Comfort“.
Park AssistJde o nový systém pro podporu parkování, který na pouhé stisknutí tlačítka automaticky zavádí Passat CC do parkovacího místa. Řidič přitom nemusí řídit volantem, ovládá jen pedál plynu a brzdy.
Automatic Distance ControlPassat CC automaticky brzdí a zrychluje podle toho, jakou rychlost udržuje řidič před ním. Díky zařízení „Front Scan“ tento systém také zabraňuje čelnímu nárazu. Monitoruje totiž vzdálenost od vozidla, které je před Passatem CC, a v kritických situacích s předstihem preventivně nastavuje brzdy do stavu pohotovosti, čímž zajišťuje funkci zkracování brzdné dráhy (AWV).

Další technologické novinky

Passat CC navíc nabízí přehlídku řady dalších detailnějších inovativních řešení. Jedním z nich je unikátní systém stahování bočních oken, který zcela eliminuje plochy, na nichž by se mohl brzdit vzduch proudící okolo vozu.

Neméně významná je i regulace mikroklimatu sedadel vozu (active climate seat – sedadlo s aktivní klimatizací) – zatím známá pouze z phaetonu. V letních měsících zajišťuje sedadlo s aktivním klimatem znatelné zvýšení komfortu při dlouhých cestách.

Další novinkou je samozacelující pneumatika Continental nové konstrukce: velmi pružná gumová směs obalí vzniklý cizí předmět a zabraňuje „ucházení“ pneumatiky – dokonce i poté, co je cizí předmět odstraněn. Bezpečnost také zvyšuje až osm airbagů, elektronický stabilizační systém ESP a mimořádně pevná karosérie.

.: Volkswagen Passat CCfoto: Volkswagen

Pětice motorů

Celkem je pro Passat CC určeno pět typů motorů, a to výhradně s přímým vstřikováním. Zážehové s označením TSI a FSI tvoří trojice, přičemž základem je přeplňovaný čtyřválec 1.8 TSI o výkonu 118 kW. Tento vůz si celkem zaslouženě může získat značnou oblibu, neboť se prokazuje dobrými dynamickými parametry a kultivovaností.

Ve hře je dále dvoulitr TSI (147 kW) a šestiválec 3.6 V6 FSI (220 kW), s nímž jsme absolvovali další zkoušku. Uchvátil nás sametovým chodem. Je výhradně dodáván se šestistupňovou samočinnou dvouspojkovou převodovkou DSG a také pohonem všech kol 4 Motion.

.: Volkswagen Passat BlueMotionfoto: Volkswagen

Je to neobyčejně tichý rychlík, kterému v dalšímu rozletu brání na hranici 250 km/h elektronický omezovač. Jízdní vlastnosti této verze patří k vrcholným. Ale neurazí ani spotřebou: běžnou, byť dynamičtější jízdu doprovázely hodnoty do 12 l benzínu na 100 km.

Další agregáty zastupuje dvoulitrový diesel TDI s technikou common-rail o dvou výkonových verzích (103 kW a 125 kW). Ten první jsme měli také pod drobnohledem, rozhodně si na jeho živost nelze stěžovat.

Čím však uhrane nejvíce, to je spotřeba – bere si v průměru jen 5,8 l nafty na 100 km. Tento motor společně s benzínovými 1.8 TSI a 3.6 V6 FSI se objeví v nabídce jako první – k nim se proto vztahuje i naše tabulka.

Motory pro start VW Passat CC na trh
Typ1.8 TSI3.6 V6 FSI2.0 TDI
motorpřeplňovaný zážehový čtyřváleczážehový šetiválecpřeplňovaný vznětový čtyřválec
zdvihový objem (cm3)179835971968
nejvyšší výkon (kW/ot.min.1)118/5000220/6000103/4200
nejvyšší toč. moment (Nm/ot.min.1)250/1500-4200350/2400-3500320/1750-2500
zrychlení 0–100 km/h (s)8,65,69,8
nejvyšší rychlost (km/h)222250213
kombinovaná spotřeba (l/100 km)7,610,15,8

Na český trh vstoupí VW Passat CC začátkem září. Cena zatím nebyla stanovena, avšak dá se očekávat, že odrazový můstek bude někde mezi 750–800 tisíci korunami.

Související témata:

Související články

Volkswagen Touareg R50 za 2,5 miliónu

Zatím je to jen čekání na vidlicový dvanáctiválec, ale i tahle padesátka má co nabídnout. Volkswagen Touareg R50 totiž pod kapotou ukrývá naladěný vznětový...

O 47 cm delší Volkswagen Caddy Maxi

Divize užitkových vozů koncernu Volkswagen má nyní nového favorita na zvýšení prodejů. V Evropě a Českou republiku nevyjímaje je nyní v nabídce nový Volkswagen...

Ohňostroj nových modelů Volkswagenu

Pro letošní rok si Volkswagen připravil skutečný ohňostroj nových modelů a koncepčních studií. Startovním výstřelem této produktové ofenzívy byla světová...

Výběr článků

Načítám