Článek
Podle našich informací se navíc hybridní passat do Česka nedostane na podzim jako na většině evropských trhů, ale až na jaře příštího roku. Důvodem má být velmi vysoká poptávka v Nizozemsku, kde „vykoupili“ výrobu.
Proti běžnému passatu osmé generace se hybridní verze liší modrou linkou na masce chladiče, trochu pozměněným nárazníkem a odklápěcím otvorem pro zasunutí kabelu z elektrické sítě (vedle předního loga).
Uvnitř je jiná grafika palubních systémů, jinak je vše stejné jako u čistě benzínové nebo naftové verze.
To nejzajímavější objevíte po nadzvednutí kapoty. Klasické benzínové čtyřválcové TSI naladěné na 156 koní (115 kW) totiž doplňuje elektromotor.
Celkový točivý moment činí zajímavých 400 Nm, a přestože plug-in hybridní soustava sama o sobě váží nemálo kilogramů, sprint na 100 km/h se odehraje za osm sekund, auto jede nejméně 220 km/h.
Příští rok bude hybridní superb
Baterie vystačí na 50 kilometrů, kombinovaná spotřeba v evropském cyklu NEDC (pro hybridní vozidla) činí rovné dva litry na sto ujetých kilometrů, po vybití baterií se hodnota zvýší na 5,2 l/100 km.
Celkový dojezd dle výrobce činí 1000 km a plné dobití standardní dobíječkou připojenou do 230V sítě trvá dle Volkswagenu 4 hodiny a 15 minut.
Jezdit lze i čistě na elektrický pohon, takže nemusíte platit poplatky za vjezd do některých center měst, týká se to například Londýna, Prahy zatím ne.
Podle našich informací by hybridní verzi měla příští rok nabídnout i mladoboleslavská automobilka, půjde o model superb třetí generace.