Článek
VW slibuje optimalizované ochranné destrukční zóny, sedm airbagů včetně kolenních, speciální hlavové opěrky působící proti hyperextenzi krční páteře, detektor zapnutí bezpečnostních pásů na zadních sedadlech a automatická světla pro denní svícení.
K dispozici budou i asistenční systémy, který dříve Golf neměl - jako „automatická kontrola vzdálenosti“ ACC, „adaptivní povozek“ DCC a „automatický parkovací asistent“.
:. Design nešokuje, jak je u VW zvykem, ale víceméně zaujme. Foto: VW
Prý nejtišší Golf
Výrobce také tvrdí, že půjde o nejtišší Golf od první generace. To by asi neměl být problém. Vnější hluk redukuje tlumicí vrstva na předním skle a také nově vyvinutý koncept zavírání dveří a bočních oken.
Nový tvar vnějších zpětných zrcátek údajně omezuje zvuk proudícího vzduchu, další modifikace se dotkly akustické izolace mezi motorem a prostorem pro cestující a vše završují tiché pneumatiky a nové uložení motoru.
Čerpadlo-tryska v TDI skončilo
Pro nový Golf jsou v plánu motory TDI s výkony od 66 kW / 90 k až po 125 kW / 170 k. Při uvedení na trh bude Golf k dispozici se dvěma dvoulitrovými motory TDI o výkonech 81 kW / 110 k a 103 kW / 140 k, vždy s filtrem pevných částic DPF.
Při uvedení na trh bude nový Golf k dispozici také se čtyřmi zážehovými motory: 59 kW / 80 k, 75 kW / 102 k, 90 kW / 122 k a 118 kW / 160 k. Motory TSI, které začínají na výkonu 90 kW / 122 k, jsou vybaveny kompresorem a/nebo turbodmychadlem. Základní motor s 80 koňskými silami spotřebuje na sto kilometrů 6,4 l benzinu, což je o 0,5 litru méně než u předchozího modelu.
K dispozici i dvouspojková DSG
S výjimkou základních motorových verzí, mohou být všechny zážehové i vznětové agregáty spojeny s dvouspojkovou převodovkou DSG. V závislosti na točivém momentu motoru se pak jedná o převodovku šesti nebo sedmirychlostní.
:. Klasický interiér VW, stejný či hodně podobný pro všechny modely německého výrobce. Foto: VW
Na český trh bude nový Golf uveden v lednu příštího roku, cena zatím nebyla stanovena.