Článek
Výkonné a hospodárné motory, mimořádný prostor pro zavazadla a především sedm až devět komfortních sedadel - to je charakteristika této novinky. Má zacíleno především na podnikatele, kteří hledají flexibilní a po všech stránkách vysoce kvalitní vůz pro přepravu většího počtu pasažérů. Transporter Shuttle se skvěle uplatní jako hotelový minibus, taxi, své zákazníky najde mezi cestovními kancelářemi...
Dveře na elektřinu
Mimořádně kvalitně propracovaný interiér nabízí ve standardní verzi sedm sedadel ve třech řadách. Na přání však může být vůz vybaven dalšími sedadly. Jeho přepravní kapacitu je možné zvětšit až na devět pasažérů. Komfort cestování zvyšují sériově montovaná tónovaná skla, sluneční roletky na bočních oknech nebo samostatné topení v prostoru pro cestující s oddělenou regulací. Na přání lze získat výkonnou klimatizaci. Vozidlo je sériově vybaveno bočními posuvnými dveřmi na pravé straně. Za příplatek je lze získat po obou stranách vozu, případně i s elektrickým ovládáním.
Pod kapotou i šestiválec
O pohon modelů Transporter Shuttle, které se dodávají ve dvou délkách rozvoru, se stará čtveřice hospodárných turbodieselů s přímým vstřikováním nafty do válců systému "čerpadlo-tryska" a dva zážehové agregáty. Výkonová škála pohonných jednotek začíná u čtyřválce 1,9 TDI o výkonu 63 kW/85 k, pokračuje silnější verzí 1,9 TDI o výkonu 77 kW/104 k a navazuje zážehovým čtyřválcem o objemu 2,0 l a výkonu 85 kW/116 k. Vznětový pětiválec o objemu 2,5 l může být naladěn na výkon 96 kW/130 k, resp. 128 kW/174 k. Na samém vrcholu nabídky bude v nejbližší době stát zážehový šestiválec 3,2 V6 o výkonu 173 kW/235 k. Turbodiesely 1,9 TDI a zážehový čtyřválec 2,0 l jsou propojeny s manuálními pětistupňovými převodovkami, motory 2,5 TDI mají standardně šestistupňovou manuální převodovku a zážehový šestiválec 3,2 l V6 přenáší svůj vysoký výkon na kola prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky Tiptronic.
Řada elektronických systémů
Vozy VW Shuttle mají bohatou bezpečnostní výbavu - každý z nich je vybaven např. protiblokovacím systémem brzd (ABS), protiprokluzovým zařízením (ASR), elektronickou uzávěrou diferenciálu (EDS) a regulací točivého momentu motoru (MSR). Ve výbavě nechybí ani čelní airbagy řidiče a spolujezdce, tříbodové samonavíjecí pásy a výškově nastavitelné opěrky hlav u všech sedadel. Za příplatek je možné získat také boční a hlavové airbagy, modely s motory o výkonu 96 kW a vyšším mohou být vybaveny i elektronickým stabilizačním programem (ESP).
Podlaha vozu je krytá nesmekavým pryžovým kobercem, na krajních sedadlech ve druhé řadě jsou kotevní body systému Isofix pro bezpečné uchycení dětských sedaček. Konstruktéři nového Transporteru Shuttle věnovali velkou pozornost také jeho odolnosti proti korozi. Dolní partie karosérie chrání přesně tvarované plastové panely, které navíc snižují hlučnost například od odstřikující vody při jízdě za deště. Celá spodní část karosérie je také plně galvanizována. Díky protikorozní ochraně a používání kvalitních vodou ředitelných laků může výrobce na nový Transporter Shuttle nabízet dvanáctiletou záruku proti prorezivění.