Hlavní obsah

VW a Renault mají jednat o spolupráci na vývoji levného elektromobilu

Vývoj elektromobilu s cenovkou do 20 000 eur, tedy zhruba půl milionu korun, je náročná výzva. Není tedy divu, že se objevují zvěsti o možné spolupráci s dalšími značkami.

Foto: Volkswagen

Koncept ID.Life byl jednou z prvních vizí dostupného elektromobilu německé automobilky.

Článek

Automobilka Volkswagen již v minulosti oznámila, že plánuje vývoj dostupného elektromobilu, jehož cenovka by se měla pohybovat okolo 20 000 eur, tedy necelých 500 000 korun. Šéf automobilky Oliver Blume ovšem nedávno prozradil, že o projektu ještě nepadlo definitivní rozhodnutí. Údajně totiž existují pochyby o jeho ziskovosti, což projekt odsouvá spíše do druhé poloviny tohoto desetiletí.

Podle informací německého ekonomického deníku Handelsblatt se tak automobilka zřejmě pustila do hledání partnera, který by měl zájem se na tomto projektu podílet, což by mohlo snížit náklady a jeho realizaci urychlit. Nejmenovaný zdroj z automobilky pak uvedl, že je Volkswagen zřejmě ve velmi rané fázi jednání o spolupráci na tomto programu s automobilkou Renault.

Německá automobilka tyto spekulace odmítla komentovat, Renault nicméně pro Reuters uvedl, že pro úspěch na poli malých elektromobilů je spolupráce nezbytná. K údajným jednáním s německou automobilkou nezaznělo nic bližšího, nicméně i Renault nedávno naznačil vývoj dostupného elektromobilu s podobnou konečnou cenou.

Elektromobil pod půl milionu korun v druhé polovině desetiletí, plánuje Volkswagen

AutoMoto

Podle zdroje německého Handelsblattu by nicméně cílem spolupráce měl být elektromobil s roční produkcí kolem 200 000 až 250 000 kusů, přičemž důležitá je právě cenovka pod zmiňovaných 20 000 eur.

Průměrná cena elektromobilu v EU se totiž během první poloviny roku 2023 pohybovala kolem 65 000 eur, tedy zhruba 1,6 milionu korun, jak s odkazem na statistiky JATO Dynamics uvedl Reuters. Přitom v Číně se cena elektromobilů pohybuje okolo 31 000 eur, tedy zhruba 755 000 korun.

Právě vysoké ceny jsou přitom jednou z hlavních překážek pro větší rozšíření elektromobilů mezi lidmi. Nástup laciných elektromobilů z Číny by navíc mohl v blízké budoucnosti ohrožovat evropské automobilky. Jejich spolupráce by tak v budoucnu mohly být stále častější.

Test Volkswagenu ID. Buzz: Festival dobré nálady

Testy

Výběr článků

Načítám