Článek
Společnost Stellantis, jeden z největších výrobců automobilů na světě, se v tomto roce potýká s mnoha problémy, které vyústily v rezignaci prvního generálního ředitele Carlose Tavarese.
Původně ředitel skupiny PSA (jejímž sloučení s FCA vznikl Stellantis) v posledních měsících nevycházel příliš dobře zejména se zástupci amerických značek skupiny, s prodejci ani s odbory. Jeho nedávná rezignace evidentně rozvázala mnoha lidem jazyk.
Stanice CNBC sesbírala rozhovory s různými zaměstnanci společnosti Stellantis, kteří se o poměrech uvnitř společnosti rozhodli mluvit pouze pod podmínkou, že zůstanou v anonymitě. Jednání Tavarese často označovali jako arogantní. „Pokud si myslíte, že víte všechno, nebudete poslouchat nikoho jiného,“ řekl jeden ze zdrojů CNBC.
Z čela koncernu Stellantis za poklesu tržeb odchází ředitel Carlos Tavares
Tavares se měl upnout na krátkodobé snižování nákladů a zisky, ovšem na úkor podniku, produktů, zaměstnanců a vztahů s dodavateli, odbory i s obchodníky. Údajně nedostatečně podporoval vznik nových produktů a prodeje, příliš tlačil na snižování nákladů a špatně řídil závody v USA.
Manažerům v zámoří také připadalo, že se Tavares až příliš soustředí na vedení společnosti v „evropském stylu“ a s důrazem na potřeby evropských automobilek. Ve velkém tlačil na snižování emisí, uvádění čistě elektrických modelů před spalovacími a údajně právě jeho rozhodnutí mělo stát i za koncem v zámoří milovaných motorů V8 Hemi.
„Všichni chtěli Hemi zachovat,“ uvedl jeden ze zdrojů. Tavares však chtěl být ekologičtější. S tím už pak zámořští zástupci nedokázali pohnout. Motor V8 Hemi tak nyní dožívá v pár modelech a dodává se také pro zástavbu do různých projektů. V modelu Charger ho ale nahradil menší řadový šestiválec Hurricane.
Po odchodu Tavarese z čela Stellantisu se nyní spekuluje, kdo bude začátkem roku zvolen na jeho pozici. Jedním z kandidátů je i Tim Kuniskis, bývalý šéf značky Dodge, který měl odejít i kvůli sporům ve vedení společnosti pod Tavaresem. Nedávno se však vrátil v čele značky Ram.
Kuniskis přitom patřil k velkým fanouškům motorů V8 a právě za jeho vedení vznikaly populární modely s označením Hellcat, které si získaly mnoho fanoušků. S odchodem Tavarese tak možná ve Stellantisu, nebo přinejmenším v jeho zámořské části, může dojít k zajímavým změnám.