Článek
Od září vstupuje v platnost přísnější emisní norma Euro 6c, která „zlikvidovala” některé výkonnější motory - například z BMW M3 nebo Subaru WRX STI. [celá zpráva]
U nových automobilů lze ještě do září 2019 uplatňovat normu Euro 6c, poté nastupuje přísnější Euro 6d-Temp, kterou již letos musí plnit zcela nové modely. Proto automobilky urychleně homologují, aby to stihly ještě před letošním zářím. Plnit dočasnou normu Euro 6d ale můžete už nyní a u některých automobilek (třeba Mercedes, PSA nebo Honda) už některé modely nabízejí homologované na normu Euro 6d-temp.
Kia nyní uvedla, že všechny její nabízené modely budou na evropském trhu již od letošního září plnit přísnější „déčko”. Znamená to, že všechny benzínové motory s přímým vstřikem paliva budou mít filtr pevných částic. Všechny naftové motory bez ohledu na jejich kubaturu a výkon pak dostanou selektivní-katalytickou redukci (SCR), tedy vstřikování močoviny, což snižuje emise oxidu dusíku.
V porovnání s dosavadní metodikou EU trvá jízdní cyklus WLTP o deset minut déle a vozidlo v něm stojí pouhých 13 procent celkové doby (metodika EU: 23,7 %). Délka celého cyklu činí cca 23 kilometrů, což je více než dvojnásobek v porovnání s jízdním cyklem EU o délce 11 kilometrů. WLTP zahrnuje vyšší rychlost jízdy až 131 km/h (metodika EU: 120 km/h), průměrná rychlost jízdy vzrostla na 46 km/h (metodika EU: 34 km/h) a vozidla jsou v průběhu testu vystavována výraznějším změnám v rychlosti jízdy. |
U emisní normy Euro 6d-Temp jsou emise a spotřeba paliva měřeny nejen na válcové zkušebně, ale rovněž přímo na silnici. Zastaralý měřící cyklus NEDC se nahradí novým testovacím cyklem WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure). Přísnější emisní testy nesouvisejí se skandálem automobilky Volkswagen, jejich příprava byla formálně započata již v roce 2007.
Kia v Česku ještě letos uvede elektrické Niro EV; značka globálně plánuje v roce 2020 uvést vodíkový model (patrně pouze na vybraných trzích).