Článek
Současný model 911 existuje tak, jak ho známe nyní, už od roku 2018 a Porsche od té doby představilo téměř všechny jeho různorodé varianty od kabrioletu až po verzi s pohonem všech kol. Turbo S je ovšem trochu jiná písnička. Nabízí nový motor i karoserii.
Za 190 tisíc korun vám Porsche na vaši novou 911 otiskne prst
Jako první změnu lze registrovat šířku vozu, kterou Porsche vpředu zvětšilo o 45 milimetrů a vzadu o rovných dvacet. Větší je pak i rozchod kol, to kvůli stabilitě v zatáčkách. Nové jsou i aktivní prvky karoserie, jako aerodynamické klapky a zadní spoiler. Verze Turbo S je i o deset milimetrů nižší a má nová, vpředu dvacetipalcová a vzadu o palec větší kola.
Interiéru vévodí luxus, kůže a drahé materiály, ale také se nezapře sportovní charakter a tradice Porsche. Prošívaná sedadla odkazují třeba na legendární model 911 Turbo 930.
Nově je vyladěn motor. Jedná se o šestiválcový benzínový agregát se zdvihovým objemem 3,8 litru s velkými turbodmychadly VTG. Motor má nový systém chlazení i vstřikování a také výfukové potrubí. I proto je výkon stanoven na metu 650 koňských sil a točivý moment 800 Nm, čili o 70 koní a 50 Nm více než u předchozí generace.
Motor je napojený na automatickou osmistupňovou převodovku PDK, která posílá výkon na všechna čtyři kola. Auto z 0 na 100 km/h zrychlí za 2,7 sekundy a jede až 330 km/h.
Volkswagen představil elektrický crossover ID.4
Novinka se měla představit na autosalonu v Ženevě, který byl ovšem zrušen. Proto ji Porsche představilo virtuálně, a to jak ve verzi Coupé, tak i jako Cabriolet. Ta první se bude v Německu prodávat v přepočtu za více než 5,5 milionu korun a model bez střechy dokonce téměř za 6 milionů. České ceny zatím stanoveny nebyly, ovšem tradičně se budou odvíjet právě od těch německých.