Článek
Poslední svého druhu. Nic pravděpodobně nedefinuje nový Aston Martin V12 Vantage lépe než tato krátká věta. Britové už dříve avizovali, že vůz stojící dlouhou dobu na vrcholu nabídky Astonu po představení nové generace nedostane svého přímého nástupce.
Aston rozhodl, že vyrobí jen 333 kusů unikátního supersportu, které si ještě před představením rozebrali ti nejvybranější zájemci za nezveřejněnou cenovku. Poptávka prý byla bezprecedentní a vlastně se ani není čemu divit, pokud vezmeme v úvahu okolnosti. V12 Vantage se totiž loučí opravdu ve velkém stylu a s pořádnou show.
Aston Martin bude od roku 2026 prodávat jen elektrifikovaná auta
Základem celého vozidla je pochopitelně motor V12, podle něhož dostal model svůj název. Jedná se o dvakrát přeplňovaný agregát s objemem 5,2 litru, který produkuje neuvěřitelných 700 koňských sil a z 0 na 100 km/h zrychlí za 3,5 sekundy, přičemž maximálně jede až 322 kilometrů v hodině. Pokud by pak někdo chtěl srovnávat, oproti běžnému Aston Martinu V8 Vantage je výkon vyšší o 190 koní.
K dalším přednostem patří osmistupňový automat ZF se speciální kalibrací, mechanický samosvorný diferenciál nebo karbonkeramické brzdy a jednadvacetipalcová kola z lehkých slitin. Nové jsou i části podvozku, adaptivní tlumiče a téměř o polovinu tužší tlumiče.
Aston Martin představil nejvýkonnější luxusní SUV
Co se vzhledu týče, V12 Vantage lze jednoduše rozeznat od běžného modelu, a to například díky obří masce chladiče, která je větší o celých 25 procent. Nový je i přední spoiler nebo velké zadní křídlo, které ale vůz mít nemusí a Aston jej dodává na přání.
Interiér vozu vychází z modelu V8, nicméně byl obohacen o nová sportovní sedadla či volant. Za příplatek lze vůz dovybavit karbonovými skořepinami nebo vrácením zvukové izolace, která byla původně odstraněna v rámci odlehčení.