Článek
Nová, 800voltová architektura šesté generace vyvinutá BMW, tedy mateřskou firmou Mini, je považována za „obrovský skok vpřed“ z hlediska technologie ve srovnání s tím, co nabízí současná generace elektromobilů. To zahrnuje zvýšení dojezdu a rychlosti nabíjení, přičemž se sníží náklady na výrobu automobilů.
V září na nové technice bude stát BMW iX3 nové generace, které vyjde z konceptu SUV Vision Neue Klasse. Poté bude nová technika nasazena na všechny vozy BMW, Rolls-Royce a Mini nových generací.
Mini, které se v duchu originálu ze 60. let vždy spoléhalo na pohon předních kol, se ovšem nejspíš bude muset přizpůsobit. Jednomotorový pohon totiž podle informací britského Autocaru u nové platformy bude spoléhat výhradně na zadní nápravu.
Má tomu tak být proto, že hlavní synchronní elektromotor je jediný, který koncern nabízí s integrovanou převodovkou, a ta je umístěna vždy mezi zadními koly.
Inženýři BMW při uvedení platformy řekli Autocaru, že v současné době neexistují žádné plány na vývoj synchronního motoru s převodovkou pro použití na přední nápravě a že tam bude instalován pouze nový malý asynchronní motor, který neobsahuje převodovku.
Platforma může podporovat pouze nastavení s pohonem zadních nebo všech kol v konfiguraci s jedním, dvěma, třemi nebo čtyřmi motory. Jedním z důvodů tohoto rozhodnutí je, že pohon zadních kol má lepší trakci při akceleraci.
Na otázku, zda to v budoucnu znamená konec elektrických mini s pohonem předních kol, člen představenstva Joachim Post přímo neodpověděl. Místo toho v rozhovoru řekl: „Uvidíme, jaká bude budoucnost.“ Dodal, že budoucí modely Mini budou mít vždy tu správnou atmosféru značky.
K jakýmkoli změnám je každopádně ještě daleko, protože celá řada Mini, která zahrnuje nový cooper, aceman a countryman v elektrických či spalovacích verzích, byla za posledních 18 měsíců zcela obnovena.