Hlavní obsah

Vozy Alfa Romeo přijdou kvůli nařízení EU o charakteristický designový prvek

Kvůli nařízením spojeným s ochranou chodců přijdou nové vozy Alfa Romeo o registrační značku umístěnou po straně vedle ikonické trojúhelníkové masky. Nově bude instalovaná uprostřed přídě, podobně jako u jiných automobilů.

Foto: alfaromeo.cz

Modernizovaná Alfa Romeo Stelvio s charakteristicky umístěnou registrační značkou

Článek

Vozy značky Alfa Romeo se vždy vyznačovaly emotivním designem, jehož neodmyslitelnou součástí je i maska scudetto. Specifikem většiny vozů italské automobilky je však i nevšední umístění registrační značky po levé straně přídě, která tak masku nehyzdila ani nezakrývala. To se ovšem změní.

Jak v rozhovoru pro Autocar uvedl Alejandro Mesonero-Romanos, designový šéf značky Alfa Romeo, nové modely už budou mít registrační značku umístěnou klasicky vpředu uprostřed. Důvodem je bezpečnostní nařízení General Safety Regulations (GSR) z EU, kdy značka umístěná uprostřed masky údajně představuje menší riziko při srážce s chodcem.

Alfa Romeo ustoupila politickému tlaku a přejmenovala auto týden po premiéře

AutoMoto

Prvním moderním vozem, který automobilka představila s registrační značkou instalovanou uprostřed, byl nový crossover Alfa Romeo Milano, později přejmenovaný na Alfa Romeo Junior (kvůli výrobě mimo Itálii). Značka je přitom instalovaná velmi nízko na nárazníku, takže stále nijak nezakrývá tvary masky.

Po malém crossoveru by značku instalovanou uprostřed přídě měly dostat i nové generace modelů Alfa Romeo Giulia a Stelvio. Oba vozy už by ale měly vsadit na čistě elektrický pohon, díky kterému by maska ve tvaru písmene V mohla být uzavřena a mohla dostat i odlišný design.

Foto: Alfa Romeo

Alfa Romeo Junior už dostala značku instalovanou uprostřed nárazníku

Registrační značka se uprostřed přídě vozů Alfa Romeo neobjevuje poprvé, již dříve ji dostaly modely jako SZ, GTV, Alfetta či Alfasud, asymetrické umístění značky však bylo pro mnohé fanoušky charakteristickým rysem italských vozů. Je tedy pochopitelné, že tato změna bude mít řadu odpůrců, najdou se ale i příznivci.

Jedním z nich je i samotný šéfdesignér automobilky Mesonero-Romanos, který v rozhovoru pro Autocar přiznal, že je za tuto změnu rád. „Díky tomu dosáhneme symetrie, takže mám radost – patřím k těm, kteří mají rádi značku uprostřed,“ cituje britský web jeho slova.

Alfa Romeo ukázala svůj první elektromobil. Milano ale může mít i spalovací motor

AutoMoto

Nástupci Alfy Romeo Stelvio a Giulia budou elektromobily

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám