Článek
„Strašně rád bych takové autíčko měl, ale nemám na ně. Krásně s ním najedete k chodníku, dozadu uložíte dospělého nebo i dvě děcka či větší náklad. Zajímám se o vozítko už asi čtyři roky, kdy ještě bylo na papíru,“ svěřil se Právu brněnský vozíčkář František Fux.
Designově i funkčně vyvedená čtyřkolka s benzinovým motorem přijde na půl miliónu, z toho by postižený měl od příštího roku dostávat od státu dvousettisícový příspěvek.
„Snažíme se cenu snižovat, jenže vyrábíme malosériově a každému zákazníkovi děláme jiné úpravy. Cenu snad snížíme po zahájení sériové výroby,“ říká Josef Franc ze společnosti ZLKL. Na výstavišti vystavují homologovaný prototyp, výrobu rozjedou na jaře, zatím registrují na 50 objednávek, ale nezávazných. Elbee se ovládá řídítky nebo volantem.
Podle France nemá jejich samohyb ve světě obdobu. Vyskytují se většinou jednosedadlová vozítka pro handicapované, ale slabší, s elektrickým pohonem umožňujícím rychlost jen do 45 kilometrů a krátký dojezd. Elbee může i na dálnici, dosahuje 80kilometrové i vyšší rychlosti. Ministr zdravotnictví Leoš Heger (TOP 09) neměl v pondělí čas na prohlídku celého veletrhu, přesto právě toto vozítko ocenil.