Článek
Letní měsíce bývají pro motoristy zrádné, protože v některých dnech se z automobilů stává doslova rozpálená pec, kde teploty mohou dosáhnout i nebezpečných hranic. Podle statistik tak v USA od roku 1998 zemřelo už více než 900 dětí, a i v České republice policie a hasiči každé léto řeší podobné problémy nezodpovědných řidičů.
Volvo tomu ovšem hodlá zamezit. „I jedno dítě je příliš mnoho a pro nás bude úspěch, když zachráníme alespoň jediné dítě,“ uvedla technická specialistka z Volva Lotta Jakobssonová pro Automotive News. Podle ní totiž nová vlajková loď, elektrické SUV Volvo EX90, přijde na trh s funkcí, která v horku rozpozná, zda v autě nezůstali lidé či zvířata.
Elektromobil Polestar 2 přijíždí v nejsilnějším provedení
Auto bude vybaveno senzory integrovanými do stropnice, které dovedou detekovat i submilimetrové pohyby. Ideální chvílí pro takové rozpoznání je pak podle Jakobssonové v momentě, kdy řidič hodlá zamknout vůz a odejít. Pokud systém zjistí, že někdo v autě zůstal, vůz se nezamkne a zobrazí upozornění, že je někdo stále uvnitř.
S touto funkcí bude spojena i klimatizace, která zůstane v takové chvíli v provozu. Podobným systémem disponuje i americká Tesla, která na centrálním displeji zobrazí informaci o tom, že v zamčeném autě zůstal třeba pes, a udržuje kvůli tomu stálou vnitřní teplotu. V tomto případě ale musí tuto funkci úmyslně aktivovat řidič.
První volvo opustilo továrnu před 95 lety. Mělo otevřenou karoserii
Volvo systém vyvíjí s pomocí japonské firmy Alps Alpine a švédské společnosti Acconeer. „Snaha tento problém řešit už ve Volvu existuje desítky let. Jsem ráda, že k tomu konečně dojde,“ přiznala Jakobssonová. Vnitřní radarový systém bude k dispozici v novém Volvu EX90 už v základní výbavě a ve všech zemích, kde se bude vůz prodávat a kde je povoleno používat v autech 60 gHz frekvence. To je mimo jiné zakázáno třeba v Číně nebo Indii.
Další detaily a funkce nového elektromobilu Volvo se rozhodně ještě dozvíme, nejpozději pak 9. listopadu, kdy dojde k jeho úplné světové premiéře.