Hlavní obsah

Volvo testuje bezdrátové nabíjení elektromobilů

Bezdrátové nabíjení elektromobilů v podání automobilky Volvo má výkon 40 kW a vyžaduje přesné zaparkování, s nímž má řidiči pomoci kamerový systém vozidla.

Foto: Volvo

Testování bezdrátového nabíjení v Göteborgu

Článek

Bezdrátové nabíjení elektromobilů je na papíře nesmírně pohodlné - člověk prostě zaparkuje a auto se začne nabíjet. Jestli to může fungovat i v realitě, zkouší automobilka Volvo ve spolupráci s göteborskou taxislužbou Cabonline.

Princip bude podobný jako u bezdrátového nabíjení smartphonů. Řidič zaparkuje upravené Volvo XC40 Recharge na správném místě a vůz, vybavený speciálním bezdrátovým komunikátorem, se spojí s nabíjecím zařízením zabudovaným v parkovacím místě. A nabíjení se zahájí; netřeba ani vystupovat z auta. Je však nutné otevřít dveře, aby se nabíjení zahájilo, takže stoprocentně proti prudkému dešti řidič chráněn není.

Samozřejmě to má svá úskalí. Je třeba nad nabíjecím zařízením zaparkovat poměrně přesně. Tisková zpráva neuvádí toleranci - neuvádí žádná technická data vyjma maximálního výkonu bezdrátového nabíjení 40 kW stejnosměrného proudu -, ale říká, že kamerový systém ve voze řidiči pomůže s přesným parkováním.

Místo elektřiny provolávání slávy Ukrajině. Nabíječka elektromobilů v Rusku se dala na odboj

AutoMoto

Testovací auta budou jezdit víc než 12 hodin denně a ročně najezdí 100 tisíc kilometrů, což odpovídá 274 km ujetým každý den, budou-li jezdit opravdu denně. To znamená, že teoreticky by taxíkům stačilo se nabíjet přes noc pomalu, má-li XC40 Recharge normovaný dojezd lehce přes 400 km, jak uvádějí webové stránky automobilky.

V každém případě, takovéto množství ujetých kilometrů za rok je pro výzkumné účely velmi hodnotné. Zda se dočkáme této technologie i v prodeji veřejnosti, zatím můžeme jen doufat.

Související články

Výběr článků

Načítám