Hlavní obsah

Volvo se bude držet sedanů a kombíků, i když se SUV prodávají lépe

Sedany a kombi značky Volvo, které mají označení S a V, automobilka chce nahradit novými generacemi. Pravděpodobně ale tato auta ve jménu snižování odporu vzduchu budou méně hranatá.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Volvo XC60 (Ilustrační foto)

Článek

Švédská automobilka Volvo se zatím nechystá opustit klasické sedany a kombíky. Současné modely s označením S a V dostanou nové generace. Britskému magazínu Autocar to řekl generální ředitel značky Håkan Samuelsson.

„Ano, budou nahrazeny něčím, co bude ještě atraktivnější pro zákazníky. Potřebujeme nižší auta s konvenčními styly karoserií, ale možná trochu méně hranatá. Tato nižší auta budou přídavkem k našim SUV,“ nechal se slyšet Samuelsson.

Volvo a Polestar údajně pracují na dvou malých elektromobilech. Techniku nemají sdílet

AutoMoto

„Auta budou v budoucnu méně krabicoidní, protože potřebujeme nižší odpor vzduchu. (...) U elektrických aut mluvíme hodně o dojezdu, ale myslím, že se budeme více zaměřovat na energetickou efektivitu, a v tom hraje odpor vzduchu klíčovou roli,“ pokračoval.

Toto prohlášení je v rozporu se starším, které Samuelsson učinil v loňském roce pro stejný magazín. Tehdy řekl, že značka posílí nabídku SUV na úkor sedanů a kombíků. Dávalo by to smysl i po ekonomické stránce - nejprodávanějším modelem značky je SUV XC60, toho se za první tři čtvrtletí loňského roku prodalo 162 600 kusů, víc než S60, V60, S90 a V90 dohromady.

Při výrobě elektromobilu vzniká o 70 procent více emisí, přiznává Volvo

AutoMoto

Nástupci dnešních „esek“ a „véček“ dost možná nebudou mít takováto označení, nýbrž přejdou na modelová jména. Takovou změnu automobilka potvrdila loni v létě. Co také víme, je, že Samuelsson svůj post v březnu letošního roku opustí a nahradí ho Jim Rowan, někdejší generální ředitel skupiny Dyson.

Související články

Výběr článků

Načítám