Článek
Po osmi letech na trhu je u aut běžně čas na zcela novou generaci. Volvo S90 však místo toho prošlo důkladnou modernizací. Prvním trhem, kde bude vůz dostupný, bude Čína.
Výraznou změnou je přepracovaný vnější design, který odráží postupný přechod značky k plné elektrifikaci. Příď zdobí světelný podpis ve tvaru Thorova kladiva a světlomety dostaly štíhlejší tvar s čočkou sahající až ke graficky výraznější masce chladiče. Změnami prošla také kapota, přední nárazník a blatníky a nové lampy se stejným světelným podpisem, které lépe splývají s celkovým designem, vidíme i vzadu.
Uvnitř je nejdůležitější změnou vylepšený infotainment s větším, 11,2" displejem, který má zajistit rychlejší a plynulejší odezvu. Systém bude možné v průběhu času vylepšovat pomocí aktualizací na dálku.
V nabídce pohonných jednotek figuruje plug-in hybridní verze s elektrickým dojezdem až 80 km podle metodiky WLTP, což umožní většině řidičů absolvovat každodenní dojíždění bez emisí. Podle dat Volva téměř polovina vzdálenosti ujeté nejnovějšími plug-in hybridními vozy značky je čistě na elektřinu. K dispozici bude také mild-hybridní varianta s přeplňovaným čtyřválcovým benzinovým motorem a pohonem předních kol.
Pro lepší komfort má vůz vylepšenou zvukovou izolaci a standardně dodávané adaptivní odpružení. Paleta barev se rozšířila o dvě nové metalízy - Aurora Silver a Mulberry Red. K dispozici budou také nová litá kola s diamantovým výbrusem kombinujícím surový leštěný hliník a vysoce lesklý černý lak.
S90 je samozřejmě vybaveno pokročilými bezpečnostními prvky včetně funkce asistovaného řízení Pilot Assist, která pomáhá udržovat vůz v jízdním pruhu, přizpůsobuje rychlost provozu a dokáže automaticky brzdit až do úplného zastavení v kolonách.
S90 je klíčovou součástí našeho produktového portfolia na následujících roky na některých našich asijských trzích.
Nové Volvo S90 bude dostupné nejprve v Číně od letošního léta, později se objeví i na dalších vybraných trzích. K těm nebudou patřit Spojené státy, Francie ani Spojené království; podle automobilky je nová S90 cílena specificky na Asii.
„S90 je klíčovou součástí našeho produktového portfolia na následujících roky na některých našich asijských trzích,“ řekl Erik Severinson, šéf oblasti produktu a strategie u Volva.