Článek
V prohlášení, které cituje agentura Reuters, švédský výrobce odůvodnil své rozhodnutí „potenciálním rizikem spojeným s obchodováním materiálu s Ruskem včetně sankcí uvalených EU a USA“.
Volvo je tak prvním mezinárodním výrobcem osobních automobilů, který zastavil prodej v Rusku s ohledem na pokračující konflikt na Ukrajině. A to ještě před avizovaným spuštěním tvrdších sankcí.
Firma neuvedla, kdy bude moci být prodej obnoven, pouze sdělila, že „Volvo Cars nebude do odvolání dodávat žádná auta na ruský trh“.
Ruskou invazí trpí i Škoda Auto. Omezí výrobu
Volvo loni prodalo v Rusku 9000 vozů, které dováželo z továren ve Švédsku, Číně a USA. Skupina Volvo celkově tvoří 3 % svého celosvětového prodeje v Rusku.
Pozastavení ruských prodejů divize osobních vozů Volvo Cars následuje po rozhodnutí její sesterské společnosti pro užitková vozidla ukončit veškerou výrobu a prodej v Rusku. Firma vyrábí nákladní vozy Volvo a Renault v závodě v Kaluze, který je v provozu od roku 2009 a zaměstnává asi 700 pracovníků.
Polestar ukázal unikátní 2 Arctic Circle. Má hřeby v pneumatikách a vyšší výkon
„Nyní máme trochu více jasno ohledně sankcí a bezpečnosti v regionu... To znamená, že všechny operace v Rusku končí,” řekl mluvčí firmy v rozhovoru pro Reuters.
Konkurenční výrobce nákladních vozidel Daimler Truck rovněž pozastavil své působení v Rusku, kde má desetiprocentní podíl v domácím výrobci užitkových a vojenských vozidel Kamaz. Daimler uvedl, že díly, které dodal Kamazu, byly používány výhradně pro užitková vozidla, ale rozhodl se „okamžitě pozastavit“ své obchodní aktivity v zemi.