Článek
Americká divize tahačů značky Volvo představila vůz, který vypadá jako koncept či prototyp v maskovací fólii, ale není tomu tak; výrobce říká, že jde o produkční vůz. Nazval ho SuperTruck 2 a od pohledu je jasné, co je jeho doménou – nízký odpor vzduchu.
Nízkému odporu, nejen aerodynamickému, a co nejvyšší efektivitě bylo podřízeno naprosto všechno, a to jak u tahače, tak i návěsu. Vše, co může být zakrytované, zakrytované je včetně náprav kromě přední.

Volvo SuperTruck 2
Nejsou tu žádné zbytečné prolisy, lišty ani ozdoby. Zrcátka jsou nahrazena kamerami a ta přední, ukotvená na kapotě, chybějí zcela. Výsledkem je o 134 % vyšší efektivita oproti ekvivalentnímu kamionu z roku 2009, který si Volvo vybralo pro porovnání, když na supertrucku 2 začínalo pracovat.
Nejde však jen o aerodynamiku, nýbrž i o další části konstrukce. Tahač je odlehčený použitím lehčích materiálů, například kardanová hřídel je kompozitová místo ocelové a také je tu méně náprav než u běžného amerického kamionu – tahač má jen jednu zadní nápravu, zatímco běžné jsou dvě. I díky tomu je relativně lehký, jeho pohotovostní hmotnost je 12,2 tuny.

Volvo SuperTruck 2
Jaký motor vůz pohání, automobilka neprozradila, řekla však, že má 48V mikrohybridní systém a topení s klimatizací jsou elektrické, na vznětovém motoru zcela nezávislé. Řidiči tedy při přestávkách nemusejí nechávat motor běžet, aby měli k těmto a dalším prvkům přístup.
Za volantem elektrického náklaďáku Scania: Budoucnosti stojí v cestě infrastruktura
