Článek
Model C40 designově vychází z modelu XC40, který je k dispozici se spalovacím, hybridním i elektrickým pohonem, podobnost mezi oběma auty je na první pohled patrná.
Elektromobil stojí na platformě CMA a nejvýraznějším rysem je bezesporu elegantně splývavá zadní část. Vůz je také o sedm centimetrů nižší než jeho stejně velký sourozenec.
Automobilový design se kvůli elektromobilům promění, věští evropský šéf Volva

Elektrický pohon tvoří dva elektromotory, jeden pro přední, druhý pro zadní nápravu. Systémový výkon činí 408 koňských sil, točivý moment 660 Nm. Auto z 0 na 100 km/h zrychlí za 4,7 sekundy a jeho baterie má kapacitu 78 kWh, která vystačí na ujetí 420 kilometrů dle měření WLTP.
Auto se naplno nabije za 8 hodin z wallboxu, pomocí rychlonabíjení ovšem i za 40 minut do 80 % kapacity baterie.

Volvo C40 Recharge
Volvo se v kabině snažilo jít cestou ekologie, proto například v nabídce chybí kožené prvky. Při vývoji technologií Švédi spolupracovali s Googlem, auta tak kompletně fungují na operačním systému Android.
Volvo chce do roku 2030 přestat nabízet spalovací motory

Nový elektromobil se bude vyrábět v Belgii. Zákazníci si budou moci model C40 Recharge objednat pouze přes internet a Volvo ho prodá i s paketem „péče“, který zahrnuje servis, záruku nebo nehodovou a poruchovou asistenci. Ceny pak zatím oznámeny nebyly, stejně jako oficiální datum uvedení na trh.