Článek
V dnešních autech se průhledový, takzvaný head-up displej promítá na vysouvací sklíčko nebo přímo na čelní okno, a to vždy z projektoru na palubní desce. Volvo ovšem plánuje využít k zobrazení informací v zorném poli řidiče jen sklo v čelním okně.
Volvo investicí do projektu Spectralis cílí na co nejvčasnější přístup k této revoluční technologii, kterou hodlá dále využívat, pokud se ji povede dovést k dokonalosti. Jedná se o nový typ několikavrstvého tenkého slučovače, který využívá tenký optický film na průhledném povrchu.
Při výrobě elektromobilu vzniká o 70 procent více emisí, přiznává Volvo
Díky tomu umí slučovač překrývat vybrané snímky přímo na sklo, třeba právě u automobilů. Lze ho proto využít třeba jako vylepšenou verzi průhledového, takzvaného head-up displeje, který se může zobrazovat od jedné strany na druhou. To by pak otevřelo dveře pro lepší využívání virtuální reality.
„Spectralis je vzrušující společnost s technologií, která je pro nás skutečným a velkým příslibem. Podporou jejich vývoje můžeme posunout potenciál jejich produktů v budoucích vozidlech Volvo,“ uvedl produktový ředitel Volvo Cars Henrik Green. Švédové hodlají systém využít i v kabině či u zobrazení slepého bodu.
Volvo přestane používat kůži v interiérech
Společnost Spectralis je izraelská firma, která se primárně zabývá systémy pro letectví a kosmonautiku. Volvo se ke spolupráci dostalo přes program MobilityXLab, který se každoročně koná ve švédském Göteborgu a sdružuje slibné startupy. Volvo je pak od roku 2017 hlavním partnerem této akce.