Článek
Železný rytíř má působivé parametry, 4,5 tuny hmotnosti rozhýbává 2400 koní a 6000 Nm točivého momentu. Speciál byl kromě pohonné jednotky a dvouspojkové automatické převodovky I-Shift Dual Clutch stavěn ručně ze speciálních dílů.
Pneumatiky vycházejí ze závodních Goodyear Truck Racing. Na hnané nápravě je rozměr 495/45 R22.5.
Železný rytíř zvládl 500 metrů s pevným startem za pouhých 13,71 sekundy, s průměrnou rychlostí 131,29 km/h. Kilometr s pevným startem pak byl záležitostí 21,29 sekundy, s průměrnou rychlostí 169,09 km/h.
Během rychlostních pokusů se na uzavřené dráze ve Švédsku držitel několika rychlostních rekordů Boije Ovebrink „dostal” na rychlost 276 km/h.
Mezi tahači se spalovacím motorem vede česká Buggyra
Obě jízdy nyní přezkoumává Mezinárodní automobilová federace FIA a s pravděpodobností hraničící s jistotou budou obě jízdy zapsány coby nejrychlejší v kategorii tahačů.
Připomínáme, že rychlostní rekord mezi tahači s konvenčním pohonem drží český závodní tým Buggyra. V únoru 2004 se na nově postavené dálnici v Dubaji podařilo Davidu Vršeckému jet rychlostí 281,724 km/h.
V Guinnessově knize rekordů je coby nejrychlejší tahač uveden speciál Shockwave s výkonem 36 000 koní (zajišťují jej tři proudové motory) a maximálkou šílených 605 km/h. Rekordní jízdy dosáhl před dvěma lety v Texasu.