Článek
Označení Cross Country nebo zkráceně CC používá Volvo od roku 1997 pro terénní úpravu svých kombi. Nyní je k mání pro crossover Ex30.
Vizuálně se liší předním a zadním nárazníkem nebo tmavým štítem, který je na zádi obzvlášť dobře rozpoznatelný. Ve stejném provedení jsou u verze CC lemy blatníků a prahy. Na různých místech je vylisován název modelu, přední partie pak mají zajímavý motiv inspirovaný topografií pohoří Kebnekaise ve Švédsku.
V interiéru jsou k dispozici specifické materiály, ale jinak se zde v případě verze Cross Country nic zásadního nemění. Zůstávají tak prvky typické pro EX30, tedy například jediný centrální vertikálně umístěný displej se softwarem Android Auto nebo soundbar na vrchu palubní desky nahrazující reproduktory ve dveřích.
Cross Country vychází z varianty s pohonem všech kol Twin Motor Performance, což znamená výkon 315 kW a točivý moment 543 Nm. Dojezd činí až 426 kilometrů, nabíjení z 10 na 80 % kapacity baterie v ideálních podmínkách zabere 26 minut.
Ve srovnání se standardní EX30 má větší světlou výšku, i když Volvo neprozradilo, o kolik. Ještě více v terénu mohou pomoci pneumatiky A/T na osmnáctipalcových kolech. V nabídce je i speciální střešní nosič.
Volvo EX30 Cross Country lze na vybraných trzích objednávat již nyní s tím, že první vozy budou dodány zákazníkům koncem letošního jara. Na českém trhu startuje na částce 1 309 000 korun.
Test Volva EX30: Kapesní Skandinávie
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_m3_A/kPX8laQTIiBS7bAVp4ApU/0b42.jpeg?fl=cro,0,277,4096,2304%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)