Článek
Když automobilka Volvo před několika týdny ukázala elektrický model EX90, na konci živě přenášeného představení se krátce objevila upoutávka na menší model. Spekulovalo se o tom, že se bude jmenovat EX30 - a takový název nyní generální ředitel Jim Rowan potvrdil webu Automotive news Europe, který zprávu přináší.
Automobilka Volvo, kterou vlastní čínský koncern Geely, očekává, že EX30 bude hrát velkou roli v sedmdesátiprocentním navýšení prodejů do roku 2025. Vůz se má vyrábět v továrnách v čínských městech Čcheng-tu, Ta-čching a Tchaj-čou a do Evropy se bude dovážet.
Podle Rowana má být typickým zákazníkem člověk ve věku 18 nebo 19 let, který si bude kupovat své první auto „za tu pravou cenu navíc s flexibilitou, pojištěním a asistenčními službami, které Volvo nabízí“. Prodejní cena vozu není známá, ovšem vůz má být k mání i na operativní leasing.
Pronájem či možnost výměny baterií, které by mohly snížit cenu vozu, však Rowan vyloučil. Důvodem je, že baterie hraje zásadní roli při nehodě a možnost výměny by mohla představovat riziko. Tomu se chce automobilka vyhnout.