Článek
Podle švédského magazínu Teknikens Värld sjel první předprodukční prototyp z montážní linky v Číně začátkem ledna a jedná se o „ověřovací vůz“, který bude podroben rozsáhlému testování. Na oslavu tohoto milníku se zaměstnanci vyfotili před transparentem oslavujícím první vyrobený prototyp v přesném znění „Volvo Cars V551 First VP Car Celebration“ a s nápisem, že se jedná o „důvěrný“ a „přísně tajný“ model.
Jak banner napovídá, vůz má kódové označení V551. Produkční model by podle spekulací mohl používat název ES90, i když je zřejmé, že Lexus se svým modelem ES by mohl mít námitky.
Prototyp údajně jezdí na platformě SPA2, která je základem modelů Polestar 3 a Volvo EX90. Má být také prvním novým globálním modelem, jelikož vývoj probíhal pod vedením inženýrského týmu v Šanghaji, a sdílet by měl spoustu komponentů i s vozy značek Geely či Zeekr ze společného čínského koncernu Geely.
Najdete rozdíly? Volvo ukázalo facelift u modelů S90 a V90
Sériová výroba by mohla začít již v květnu 2024 a vůz by měl mít 111kWh baterii, stejně jako EX90. V crossoveru má dvoumotorový systém pohonu všech kol výkon 300 až 370 kW.
Prototyp podle informací Teknikens Världu měří 4990 mm na délku, 1945 mm na šířku a 1547 mm na výšku s rozvorem 3102 mm. Elektrická novinka by tak byla o 100 mm kratší než současný sedan S90, ale měla by mezi koly o 41 mm navíc, což je pro elektromobily typické.
Současné Volvo S90 se od roku 2017 vyrábí v Číně a nejinak tomu má být u budoucí generace, jejíž premiéra by se mohla odehrát ještě v letošním roce. Do roku 2030 chce Volvo přejít výlučně na elektromobily, přechod na lokálně bezemisní pohon tak čeká i menší modely z portfolia.