Článek
Nákladní lodě, které transportují součástky pro výrobu zmíněných vozů, mají používat palivo z obnovitelných zdrojů. Konkrétně to budou metylestery mastných kyselin, vyrobené z odpadních kuchyňských olejů.
Na toto palivo mají běžet lodě, které dopravují díly do továren Volva v Evropě a Amerikách; nikoliv v Číně. Také ho mají používat lodě přepravující náhradní díly pro volva po celém světě.
Automobilka uvádí, že tak ušetří až 55 tisíc tun CO2 ročně, což znamená pokles emisí z dopravy o 84 % ve srovnání se současným stavem. Je to součástí snahy snížit emise vozidel Volvo napříč jejich životním cyklem o 40 % mezi roky 2018 a 2025.
„Nevidíme to jako konkurenční výhodu, naopak chceme ponouknout ostatní automobilky do akce, zvýšit poptávku po uhlíkově efektivní zaoceánské dopravě a ukázat, že obnovitelná paliva jsou funkčním řešením ve střednědobém horizontu,“ nechal se slyšet Javier Varela, provozní ředitel a zástupce generálního ředitele automobilky.