Článek
Volvo na frankfurtském autosalonu nabídlo svým zákazníkům lahůdku. Kupé-kabriolet vycházející ze sedanu S40, který však trochu povyrostl a především si s jeho designem pohrál známý světový karosář Pininfarina. Na vzhledu je to dobře vidět - jednoduché linie nic nenarušuje a přesně podle designérova stylu má vůz "šmrnc" jak s nataženou střechou, tak i se složenou.
V interiéru nabízí místo pro čtyři cestující, i když ti na zadních sedadlech se pochopitelně budou muset trochu uskromnit. Proti konkurenci je zde však místa překvapivě hodně. Zavazadelník má s nataženou střechou objem 404 l. Když se složí, je přístup do zbylých 200 l velmi obtížný. To řeší speciální tlačítko, které uvolňuje střechu a povysune jí asi o patnáct centimetrů nahoru.
U Volva je samozřejmostí vysoká bezpečnost. Proto má karoserie velkou tuhost v kroucení a při nárazech. To dokázaly další přidané příčníky a výztuže pod "kabátem" C70. Vůz disponuje i okenními airbagy, ty samozřejmě nejsou umístěny ve střeše či sloupcích, ale ve dveřích. Rozbalují se tak zespodu nahoru a chrání i v případě nárazu při stažené střeše.
V nabídce jsou celkem čtyři motory. Základem je motor 2.4 s výkony 103 nebo 125 kW. Nejsilnější variantou je tradičně typ T5 se 162 kW. Velký zájem však bude jistě i o turbodiesel D5, který společně s automatickou převodovkou Geartronic nabízí 132 kW.
Volvo C70 | KINETIC | MOMENTUM | SUMMUM |
C70 2.4 (103 kW) | 1 099 000 | 1 154 000 | 1 244 000 |
C70 2.4i (125 kW) | 1 151 000 | 1 206 000 | 1 296 000 |
C70 T5 (162 kW) | - | 1 325 000 | 1 415 000 |
C70 D5* (132 kW) | 1 279 000 | 1 334 000 | 1 424 000 |
* Automatická převodovka Geratronic ve standardu, u ostatních modelů za příplatek 49 000 Kč.