Hlavní obsah

Volkswageny v nových nárazových testech bodovaly, i ten s logem Fordu

Nejčerstvější sada výsledků nárazových testů Euro NCAP si posvítila na několik volkswagenů, elektrický renault a malé BMW. Jen jedno auto nedosáhlo na nejlepší, pětihvězdičkové hodnocení.

Foto: Euro NCAP

Volkswagen Caddy v nárazových testech Euro NCAP

Článek

První sada zkoušek Euro NCAP zveřejněná v letošním roce obsahuje výsledky sedmi nových či modernizovaných modelů. I přes stoupající nároky především oblasti bezpečnostní elektroniky jen jediný z nich získal „pouze“ čtyři hvězdičky, nikoliv pět.

Výsledky nejnovější sady testů Euro NCAP
ModelHvězdičkyOchrana dospělýchOchrana dětí vzaduBezpečnostní elektronika
BMW řady 2 kupé****82 %81 %64 %
Ford Tourneo Connect*****84 %82 %79 %
Lexus NX*****83 %87 %91 %
Renault Megane E-Tech Electric*****85 %88 %79 %
Volkswagen ID.5*****93 %89 %85 %
Volkswagen Polo*****94 %80 %70 %
Volkswagen Taigo*****94 %84 %70 %

Ukázkou, že ani starší auto po modernizaci nemusí dosáhnout mizerného výsledku, je Volkswagen Polo, který prošel faceliftem v loňském roce. Stejně jako při hodnocení předchozího provedení, které proběhlo v roce 2017, získal plný počet hvězdiček. Děkovat za to může přídavku středového airbagu a lepších systémů předcházejících nehodě, které tvoří velkou část hodnocení.

Stejně výborné hodnocení získal i Volkswagen Taigo, crossover založený na stejné platformě jako polo, nazvané MQB-A0. Tisková zpráva uvádí, že většina hodnocení byla právě pro totožnou strukturu převzata, jen některé testy byly provedeny speciálně kvůli jinému tvaru karoserie taiga oproti polu. Platformu MQB-A0 sdílí také např. Škoda Fabia, jejíž pětihvězdičkové hodnocení Euro NCAP zveřejnil loni na podzim.

Nové crash testy: Fabia má pět hvězd, Renault Zoe žádnou a nejlevnější elektromobil jen jednu

AutoMoto

Pěti hvězdiček dosáhly také nový Lexus NX a Renault Megane E-Tech Electric. U obou stojí za zmínku špičková ochrana dětí na zadních sedadlech v čelní i boční srážce – všechny části jejich těl jsou hodnoceny jako „dobré“, což je v pětistupňové škále nejlepší možná známka.

Čtyřhvězdičkové hodnocení si odnáší BMW řady 2 kupé a publikace dodává, že vůz dobře chrání posádku a uspokojivě se stará i o zranitelné účastníky provozu, tedy chodce a cyklisty. Chybějící hvězdička má důvod v tom, že automatické nouzové brzdění mělo problém s reakcí na to, když vozu kříží dráhu cyklista. Na chodce a ostatní auta však reagovalo dobře.

Euro NCAP čerstvě zveřejnil také výsledky testů Volkswagenu ID.5 a Fordu Tourneo Connect nové generace, který je „jen“ Volkswagenem Caddy v jiném kabátě. Hodnocení obou aut organizace opět převzala z jejich dříve testovaných sesterských modelů, tedy VW ID.4, resp. právě caddy, a vyzkoušela je jen v těch oblastech, kde se vozy mírně lišily. V obou případech to znamená rovněž pětihvězdičkové hodnocení.

Nejlepší skóre co do procent tentokrát získaly shodně Volkswageny Polo a Taigo za ochranu dospělých – 94 %. V těsném závěsu byl VW ID.5 s 93 % a přes 90 % se dostal ještě Lexus NX u elektronické výbavy – získal 91% hodnocení. Děti chrání nejlépe VW ID.5 s 89 procenty, těsně druhý je Renault Megane E-Tech Electric s 88 % a třetí Lexus NX s 87 %.

Související články

5 nejbezpečnějších aut roku 2021

Organizace Euro NCAP, která dlouhodobě zaštiťuje testování bezpečnosti nových modelů a hodnotí je body a hvězdičkami, zveřejnila seznam nejbezpečnějších...

Výběr článků

Načítám