Článek
Německá automobilka se letos chystá k velkému kroku. Spolu s novou generací již legendárního modelu Golf přijde také první počin na elektrické platformě MEB. Půjde zároveň o první vůz z nové rodiny modelu I.D.. Tedy elektromobilů zaměřených na moderní design, prostornost a přiblížení elektrického pohonu masám. Půjde o hatchback, který posléze doprovodí další karosářské varianty.
Jak už to ale nejen v automobilovém průmyslu bývá, nejdříve je novou značku potřeba řádně zpropagovat. A fanoušci motorismu jistě ocení, pokud je to cestou motorsportu. Přesně tak drží prapor divize I.D. prototyp nazvaný prostě I.D. R.
S tímto vozem již loni Volkswagen zdolal absolutní rekord na závodě do vrchu Pikes Peak, aby poté uzmul absolutorium mezi elektromobily na trati v britském Goodwoodu v rámci slavného Festivalu rychlosti.
Nyní je na čase další výzva, a sice Severní smyčka okruhu Nürburgring, tedy Nordschleife. Klikatá trať proslulá tím, že nabízí jen málo prostoru na chybu, se už zapsala do dějin například osudovou nehodou Nikiho Laudy. Závodník Jackie Stewart ji udělil přezdívku Zelené peklo.
Upravena bude aerodynamika
Speciál bude pro pokus, který je plánován na letošní léto, notně upraven. Jeho pohon zajistí dva elektromotory o celkovém nejvyšším výkonu 500 kW (680 k). Hmotnost vozu včetně řidiče Romaina Dumase bude pod hranicí 1100 kilogramů. „Především upravíme aerodynamiku závodního vozu pro podmínky na Severní smyčce, které se velmi liší od Pikes Peaku,“ říká François-Xavier Demaison, technický ředitel divize Volkswagen Motorsport.
Na rozdíl od klasického amerického závodu do vrchu na Pikes Peaku, jehož start je v nadmořské výšce 2862 metrů a cíl ve výšce 4302 metrů, se Severní smyčka vine regionem Eifel v nadmořských výškách od 320 do 617 metrů, což si žádá úpravy komponentů motoru a sání. Krom termínu „léto” zatím Volkswagen motorsport přesné datum či termíny pokusů nezveřejnil.