Článek
Audi v úterý podle Reuters uvedla, že Volkswagen zvažuje předčasné ukončení výroby modelů Q8 e-tron a Q8 Sportback e-tron. To jsou jediné modely, které se nyní v Bruselu vyrábějí. Audi tak nyní zahájí restrukturalizaci závodu a bude hledat alternativy pro jeho budoucnost. Může se však stát, že závod, který má zhruba 3000 zaměstnanců, bude nakonec uzavřen. Loni vyrobil 50 000 vozů.
Volkswagen naposledy uzavřel svůj závod v Pensylvánii, a to v roce 1988. Reuters také upozornil, že poslední šéf značky VW, který hrozil uzavřením závodu v Evropě, odstoupil několik měsíců poté, co tak učinil.
Automobilky masivně investovaly do kapacit a vývoje technologií. Těžce je tak zasáhla nižší poptávka po elektromobilech, než se očekávalo. Audi začátkem tohoto roku varovala, že její prodej letos klesne, protože pracuje na zavádění nových modelů a zároveň snižuje náklady.
Roli ale v tomto případě může hrát i použitá technika. Oba modely totiž vycházejí z vozu Audi e-tron uvedeného v roce 2019, používají tedy platformu MLB Evo, kterou koncern opouští ve prospěch platforem MEB pro menší a masovější modely a PPE pro dražší vozy, včetně Audi Q6 e-tron.
Audi modernizuje e-tron GT, novinka je nejvýkonnějším modelem značky

Audi představuje svůj nejsilnější spalovací model. RS Q8 performance už má i rekord
