Článek
Dnes vyráběný Beetle je velkým zklamáním pro všechny zúčastněné - výrobce zklamaly prodeje, zákazníky pak samotné auto. Tohle prostě není ten brouk, který slavil takové úspěchy. Je to "naducaná" předražená hračka, jejíž cíloví zákazníci si raději půjdou za ty peníze koupit rodinný vůz, než tohle.
Jenže v budoucnu se podle interních informací má totálně změnit strategie značky k minivozům. Ani VW Lupo se moc dobře neprodává, takže je zapotřebí najít nějaký chytrý plán, který by vše zvrátil. Tak co takhle znovuobnovit starý koncept motoru vzadu?
:. Původní a současný kabriolet Volkswagenu Beetle. (Foto: Volkswagen. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.)
Už dnes má takový systém například Smart Fortwo. Nový Volkswagen by ho měl více-méně následovat. Nad zadní nápravou má být umístěný maloobjemový dvouválec chlazený vodou, který by však v Evropě povyrostl ještě o jeden válec. Zde by měl navíc i přímé vstřikování paliva.
Stručná historie Volkswagenu Brouk |
První nápady na Volkswagen Beetle pochází z roku 1933 ze stolu slavného konstruktéra Ferdinanda Porsche. Jeho úkolem bylo vymyslet automobil za maximální částku 1000 říšských marek. Všechny součásti se tomu přizpůsobily - karoserie se zkoušela v aerodynamickém tunelu, aby se minimalizovala spotřeba a motor mohl být co nejmenší. Ten nakonec dostal objem 985 ccm, pružení vozu bylo řešeno zkrutnými stabilizátory. Postupně se motor zvětšoval na objemy 1,1, 1,3 a 1,6 l. V průběhu výroby byly zkrutné tyče nahrazovány vzpěrami McPherson. Zajímavé je, že jméno Beetle byl vozu dán až v roce 1967. Celkem se vyrobilo 21,5 miliónu těchto automobilů. |
VW plánuje dvě prostorové varianty - jedna z nich by měla svojí velikostí například konkurovat nedávno představenému Fiatu 500, [celá zpráva] a to dokonce i designem. Vzhled by se měl totiž odehrát právě v retrostylu a zapózovat před designéry by měl kdo jiný než náš starý známý VW Beetle. A cena? Hovoří se o 10 - 14 tisíc amerických dolarech, tedy asi 210 000 až 295 000 korunách.