Článek
Západní firmy v minulosti v Číně fungovaly zpravidla jen v rámci společných podniků s čínskými společnostmi. Celková investice do továrny na baterie, s jejímž provozem nyní Volkswagen začíná, činí 1,5 miliardy jüanů (4,7 miliardy Kč).
Volkswagen, jehož součástí je i Škoda Auto, se v Číně angažuje dlouhodobě. Čínská média s odvoláním na své zdroje v srpnu informovala, že Volkswagen jedná s čínským start-upem Zhejiang Leapmotor Technology o spolupráci na značce Volkswagen Jetta.
V červenci Volkswagen a čínská automobilka Xpeng oznámily partnerství za účelem společného vývoje elektrických vozidel na platformě Edward, kterou vyvinul Xpeng. Čínská automobilka ji použila jako základ pro svůj Model G9.
Reuters loni v prosinci s odkazem na rozhovor šéfa automobilky Škoda Klause Zellmera napsal, že Škoda Auto zvažuje odchod z čínského trhu a že se o tom rozhodne v letošním roce. Česká automobilka tehdy připustila diskuse o dalším směřování na čínském trhu.