Článek
Šéf značky VW Thomas Schäfer označil zahájení výroby za klíčový krok v transformaci automobilky. „S ID.7 se v elektromobilitě dostaneme na novou úroveň. V roce 2026 budeme mít nejširší nabídku,“ řekl.
Model ID.7 bude dostupný s kapacitou baterií 77 a 86 kilowatthodin se slibovaným dojezdem až 700 kilometrů. K vyššímu dojezdu pomůže nejen kapacita, ale také řízená správa baterií a rovněž aerodynamický design. Automobilka uvádí, že s použitím rychlonabíječky o výkonu až 200 kilowattů bude možné doplnit baterii z deseti na 80 procent za 25 minut.
Emden spolu s továrnami ve Wolfsburgu a Hannoveru patří k německým závodům, do kterých Volkswagen směřuje miliardové investice. Díky nim chce značka a také celý koncern Volkswagen uspět v klimaticky neutrální transformaci automobilového odvětví.
Volkswagen ukázal nový passat v lehkém maskování, interiér už není tajemstvím
Automobilka VW se ale v poslední době potýká s malým zájmem o elektrické vozy, kvůli němuž v Emdenu musela omezit výrobu. Od nového modelu očekává, že pomůže zvýšit poptávku po elektromobilech. Podle agentury DPA se nyní produkce pohybuje kolem deseti vozů ID.7 denně, do začátku roku 2024 by jich ale mohlo být až 300.
Pondělní ceremonie se zúčastnil dolnosaský premiér Stephan Weil, který je z titulu své funkce členem dozorčí rady Volkswagenu. V rozhovoru s deníkem Ostfriesischer Kurier k zahájení výroby ID.7 řekl, že nákup elektrických aut je potřeba nadále podporovat. Tato podpora se ale postupně snižuje.
Německo chce mít do roku 2030 na silnicích nejméně 15 milionů elektrických aut. V zemi se v loňském roce podle Spolkového úřadu pro motorová vozidla (KBA) prodalo 2,65 milionu nových aut, z nichž asi 470 000 bylo elektromobilů. Letošní statistika uvádí, že do konce července se prodalo 1,64 milionu osobních aut, z nichž asi 270 000 bylo čistě elektrických.