Článek
Na českém trhu startuje nový Beetle od 379 900 korun za verzi s benzínovým čtyřválcem 1.2 TSI o výkonu 105 koní a pětistupňovou manuální převodovkou. Základní výbava Brouka není vůbec špatná a zhruba odpovídá tomu, co dostanete v základu k Octavii: zahrnuje čtyři airbagy, stabilizační systém ESP, mechanickou klimatizaci, audiosystém s osmi reproduktory a tempomat.
V nabídce bude ještě výbavový stupeň Design (stojí od 404 100 korun). Třetí výbavová linie Sport (od 492 600 Kč) má navíc například automatickou klimatizaci Climatronic, elektronickou uzávěrku diferenciálu XDS, sportovní podvozek a u motorů 1.4 TSI a 2.0 TSI integrovaný zadní spoiler. Nejsilnější verzi 2.0 TSI dostanete výhradně v nejvyšším výbavovém stupni Sport (589 900 korun). Nejlevnější - a zároveň jediný - diesel v nabídce (1.6 TDI) stojí 429 900 korun.
Výroba v Mexiku
Nový Brouk se vyrábí v Mexiku, dodací lhůty jsou proto delší než u aut vyráběných v Evropě. Tuzemský importér doposud registruje 150 závazných objednávek.
Historie VW Beetle
Volkswagen Beetle je jedním z nejprodávanějších automobilů na světě. V mateřské továrně ve Wolfsburgu se do roku 1974 vyrobilo téměř 12 miliónů Brouků. Koncem 70. let se jejich produkce přesunula z Německa definitivně do Mexika. Úplně poslední původní Brouk sjel z linky 30. července 2003, 64 let po začátku výroby, exemplář s pořadovým číslem 21 529 464.
Stylový nový model je postaven na platformě Golfu šesté generace a s tímto modelem sdílí také motorizace. Brouk pro 21. století narostl ve všech směrech. Nová verze měří 4278 mm (152 mm navíc oproti verzi z roku 1998), je široká 1808 mm (84 mm), ale je nižší o 12 mm (nyní 1486 mm). Rozvor náprav má hodnotu 2537 mm. Kufr nabídne 310 litrů pro zavazadla.