Článek
Platforma MEB Entry, levnější verze již známého technického základu MEB, nebude to nejlevnější, co koncern Volkswagen zvládne po stránce elektromobility nabídnout. Vyvíjí ještě levnější platformu, zvanou „A Main“.
Stejně jako MEB Entry, i A Main vzniká na základě „velké“ platformy MEB. Vyvíjí se ale kompletně v Číně a má být optimalizována pro preference čínských zákazníků po stránce baterií a výkonu.
Také, samozřejmě, má u ní být kladen důraz na extrémně nízkou cenu – auta na ní stojící mají stát od 140 do 170 jüanů, tj. od 435 do 529 tisíc korun, jak uvedl šéf Volkswagenu pro Čínu Ralf Brandstätter. O výrobu vozů se mají postarat již existující koncerny SAIC-Volkswagen a FAW-Volkswagen.
Klíčem k nízké ceně má být nejen použití již existující techniky, ale také využití místních – tedy čínských – subdodavatelů. Podle Ludgera Lührmanna, technického ředitele firmy Volkswagen Group China Technology Company, se například na displejích podařilo ušetřit 40 % nákladů jen tím, že budou od čínského subdodavatele.