Článek
Volkswagen do elektromobility v posledních letech vkládá obrovské úsilí a kapitál. Nejnovější investicí je spolupráce s technologickou firmou Xanad.
Kanadská společnost podepsala s Volkswagenem dohodu o kooperaci, která spočívá ve výzkumu a vývoji lepších materiálů pro baterie do elektromobilů tak, aby byly lehčí, bezpečnější a nákladově efektivnější.
Volkswagen po 27 letech ukončil výrobu Sharanu
Xanad, který sídlí v Torontu, se zabývá především vývojem a prací s fotonickými kvantovými počítači a open-source softwarem. Volkswagen chce pak využít své odborné znalosti, aby díky nejmodernějším počítačům snížil své výpočetní náklady a uměl například lépe nasimulovat vlastnosti některých materiálů při potencionálním vývoji baterií nové generace.
Volkswagen a Xanad se už dříve společně zapojily do několika různých výzkumů napříč vědeckým spektrem, ale podpisem nyní potvrdily dlouhodobější a hlubší spolupráci. Hlavním cílem má být právě zmiňovaný vývoj lepšího systému pro testování materiálů na nové baterie. Výpočty a simulace budou prováděny na kvantových počítačích nejnovější generace od Xanadu, které jsou odolné vůči chybám.
Auto příští dekády podle Volkswagenu
„Volkswagen s touto strategií vstupuje na nové území, zejména pokud jde o zkoumání příležitostí v hodnotovém řetězci baterií. Klíčovými hodnotami této expedice jsou vysoce výkonné materiály nové generace a elektrochemické procesy,“ uvedl vedoucí inovací ve Volkswagen Group Nikolai Ardey.
Toto nové partnerství dává Volkswagenu nejen přístup k technologiím pro přesnější simulace a zkoumání výpočetních problémů, ale také napomáhá ke splnění cíle automobilky, kterým je stát se poskytovatelem dat a softwaru v éře udržitelné elektromobility.
Volkswagen má pak mimo jiné i pilotní program s kanadskou vládou na podporu elektrické mobility v zemi. Kanada je také jedním z celosvětových lídrů v oblasti kvantových technologií, protože do nich vláda v posledních letech masivně investuje.