Článek
Volkswagen loni konsolidoval vývoj některých asistenčních systémů do dceřiné společnosti Car.Software. Automobilky měly spolupracovat na základních bezpečnostních funkcích, jako je detekce překážek, a software uzpůsobovat svým potřebám.
Různé společnosti skupiny ale stále používají pro vývoj softwaru rozdílné systémy. Díky aktuálně oznámené dohodě s Microsoftem budou využívat stejných cloudových služeb, řekl v rozhovoru s Reuters Dirk Hilgenberg, který je šéfem Car.Software.
Volkswagen už v prosklené továrně nevyrábí limuzíny, ale elektromobily ID.3
Dohoda usnadní aktualizace softwaru ve vozech, což je praxe, díky níž má americký výrobce elektromobilů Tesla náskok před konkurenty.
Volkswagen se v roce 2018 dohodl s Microsoftem, že vozy koncernu budou připojeny ke cloudové službě Azure. Oznámená dohoda tak znamená, že aktualizace softwaru se budou vyvíjet ve stejném cloudu, který aktualizace nasměruje do vozů.
Automobilkám chybí čipy. Škoda, Volkswagen a další omezují výrobu
„Bezdrátové aktualizace jsou zásadní,” konstatoval Hilgenberg. „Tato funkce je nezbytná. Pokud to nedokážete, ztrácíte náskok,” dodal.
V praxi to znamená, že vozům, které na silnici vyjely s několika málo asistenčními systémy pro řidiče, mohou přibývat další takové funkce, které je přiblíží k autonomnímu řízení, vysvětlil za Microsoft Scott Guthrie.