Článek
Plug-in hybridy, tedy vozy kombinující spalovací a elektrickou část ústrojí, kterou lze nabíjet ze sítě a prodloužit si tak dojezd a elektrickou energii, zažívají vedle elektromobilů boom. mají totiž nižší emise do tabulek než klasické hybridy.
Passat GTE, jak zní zkratka tradičního zástupce střední třídy v této konfiguraci, po faceliftu přijíždí s vylepšeným ústrojím. Energetická kapacita akumulátorů vzrostla o 31 procent na 13 kWh. Předchůdce měl elektrický dojezd 50 km v kombinovaném cyklu EU. Nový Passat GTE ujede na jedno nabití akumulátorů podle této metodiky cca 70 km. V novém jízdním cyklu WLTP, který věrněji simuluje reálný provoz, to překoná 56 km.
Místo dosavadních pěti provozních režimů má nyní řidič k dispozici pouze tři módy: „E-Mode“ (výhradně elektrická jízda), „GTE“ (sportovní jízda rychlostí až 222 km/h s možností využívat nejvyšší výkon hybridní soustavy 160 kW/218 k a maximální točivý moment 400 N.m) a „Hybrid“ (automatické kombinování elektromotoru o výkonu 85 kW/116 k a motoru TSI s výkonem 115 kW/156 k). Akumulátory jsou za jízdy nabíjeny, pokud řidič aktivuje prostřednictvím informačního a zábavního systému režim „Hybrid“.
Vylepšený Passat GTE je na českém trhu k dispozici za ceny od 1 126 900 Kč, v případě kombi Variant je to 1 153 900 Kč.
Emise CO2 modelu Passat GTE jsou pod hranicí 50 g/km, takže budou mít nárok na registrační značku pro elektricky poháněné automobily. Díky tomu mohou například bezplatně parkovat v Praze. V budoucnosti má být pro elektromobily a externě nabíjitelné hybridní vozy zavedena řada dalších zvýhodnění.