Článek
Nový koncept, který byl odhalen na každoročním evropském setkání vlastníků elektromobilů VW ve švýcarském Locarnu, konaném od 6. do 10. září, je postaven na Volkswagenu ID.4 ve verzi GTX.
Výkonným pohonem zadní nápravy a modifikací softwaru řídicí jednotky pohonu se však zvýšil celkový nejvyšší výkon v porovnání s GTX o 65 kW na 285 kW – tedy o téměř 30 procent.
Škoda Enyaq Coupé RS iV vs. Volkswagen ID.5 GTX: Není vrabčák jako vrabčák
„ID.4 Xtreme vytvořili nadšenci z Volkswagenu pro fanoušky řady ID., kteří se sešli zde v Locarnu. Jsme zvědaví, jak budou na tento vůz reagovat příznivci elektromobility. Na základě odezvy z naší komunity rozhodneme o dalším osudu tohoto projektu,“ uvedla Silke Bagschiková, vedoucí produktové řady MEB.
Studii propůjčuje autentický vzhled zvýšený podvozek, 18palcová terénní kola s terénními pneumatikami, dodatečný přední ochranný rám s upraveným deformačním nosníkem a blatníky vyrobené 3D tiskem, které jsou o 50 milimetrů širší.
První jízda s Volkswagenem ID. Buzz: Stylový busík
Další „výzbrojí“ terénního elektromobilu s pohonem všech kol pro výlety mimo zpevněné cesty je střešní nosič s přídavným LED osvětlením a kompletní zakrytí spodní části vozu hliníkovými panely.
Volkswagen uvádí, že ve spolupráci s designovým oddělením byl speciálně pro tento koncepční vůz vyvinut zvuk, který za jízdy vydává do okolí speciální reproduktor uložený v prostoru podběhu kola.