Hlavní obsah

Volkswagen v USA oživí značku Scout

Německá automobilka Volkswagen plánuje ve Spojených státech uvést off-roadovou značku Scout. Nové elektrické pick-upy a sportovně-užitkové vozy (SUV) by tam měly konkurovat Fordu a Rivianu. Firma potvrdila zprávu, kterou s odvoláním na své zdroje přinesla agentura Reuters. Podle zdrojů Reuters hodlá společnost do nové elektroznačky Scout investovat zhruba 100 milionů eur (2,5 miliardy Kč).

Foto: Volkswagen

Skici modelů Volkswagen Scout

Článek

Volkswagen uvedl, že vytvoří samostatnou nezávislou společnost, která bude od roku 2026 vozy Scout vyrábět. Navrženy, konstruovány a vyráběny budou v USA pro americké zákazníky.

Němci oživí off-roadovou značku Scout poté, co ji pro americký trh koupili v loňském roce. Jméno zůstalo nepoužívané od doby, kdy International Harvester, výrobce původního SUV Scout, v roce 1980 tento model vyřadil.

Malá elektrická škodovka na první skice. Dostane sourozence od Volkswagenu a Cupry

AutoMoto

Volkswagen na skicách zatím poodhalil dva chystané modely, jde o off-road s uzavřenou kabinou a pick-up.

Zdroje Reuters uvádějí, že aby VW mohl rozšířit výrobní kapacity, je ve hře možné externí financování prostřednictvím investorů nebo primární veřejná nabídka (IPO).

Generální ředitel skupiny VW Herbert Diess řekl, že „elektrifikace poskytuje historickou příležitost” vstoupit na americký trh pick-upů a podtrhuje ambici VW stát se na americkém trhu relevantním hráčem.

Nejprodávanější auto v USA se představuje v elektrické verzi

AutoMoto

VW v USA naposledy prodával pick-upy na začátku 80. let. Firma uvedla, že krok je klíčový pro její cíl získat pro své značky desetiprocentní podíl na trhu USA.

Obchodu s pick-upy dominují ve Spojených státech v současnosti domácí výrobci jako General Motors a Ford. Aktivní na něm jsou i výrobci elektromobilů Tesla a Rivian.

Související témata:

Výběr článků

Načítám