Článek
Nové vozy, vyvinuté ve spolupráci s čínskými automobilkami SAIC a FAW ve společném podniku a jeho poddivizí se sídlem v Anhui, tvoří páteř nové modelové řady, která se má v Číně objevit během příštích dvou let.
Hlavní hvězdou je model ID Era, vyvinutý ve spolupráci s SAIC. Jde o první vůz Volkswagenu se spalovacím motorem ve formě prodlužovače elektrického dojezdu. Třířadé sedmimístné SUV, podobné stávajícímu tayronu, spojuje benzinový generátor s elektrickou hnací jednotkou pro kombinovaný dojezd více než 1000 km.
Dalším SUV je ID Evo, vyvinutý Volkswagenem Anhui. Byl koncipován jako sourozenec ID Unyx, což je verze Cupry Tavascan pro čínský trh. Spoléhá na 800V elektrickou architekturu.
Finálním modelem je malý sedan FAW-Volkswagen ID Aura. Zaměřuje se na kupující, kteří obvykle inklinují k cenově dostupným městským vozům segmentu A, a představuje první vůz založený na nové kompaktní hlavní platformě (CMP) zaměřené na čínský trh.
Volkswagen po vzoru svých konkurentů v Číně hodlá zkrátit vývoj nových modelů, a tak by se trojice měla ve své sériové podobě prodávat už v příštím roce.
Šéf čínských aktivit Volkswagenu Ralf Brandstätter uvedl, že koncern hodlá zahájit vývoz některých modelů značky VW z Číny na jiné asijské trhy, do Jižní Ameriky a na Blízký východ. Do Evropy se ale zřejmě nedostanou.
Volkswagen nyní, podobně jako některé další automobilky, hledá možnosti, jak naložit s nadbytečnými výrobními kapacitami v Číně. Odbyt koncernu VW v Číně se v loňském roce propadl o 9,5 procenta na 2,93 milionu vozů. Podíl koncernu na čínském trhu tak klesl na 14,5 procenta, zatímco v roce 2019 dosahoval 19 procent.