Hlavní obsah

Volkswagen už v prosklené továrně nevyrábí limuzíny, ale elektromobily ID.3

Volkswagen spustil sériovou výrobu elektrického kompaktu ID.3 v drážďanské „skleněné manufaktuře“. Ve výstavní skříni Volkswagenu se původně na dřevěných posuvných deskách vyráběla luxusní limuzína Phaeton, později i Bentley Flying Spur.

Volkswagen už v prosklené továrně nevyrábí limuzíny, ale elektromobily ID.3Video: Volkswagen

Článek

V pátek 29. ledna se Volkswagen ID.3, který je automobilkou považován za milník v historii značky, začal vyrábět na druhém místě. Vedle Cvikova sjíždí z pásů rovněž v Drážďanech. V jednosměnném provozu s 35 vozidly za směnu od pondělí do pátku.

Závod v saském hlavním městě se má stát „Home of ID“, tedy domovem elektrické značky ID. Kromě výroby má sloužit k několika doprovodným příležitostem od poradenství a zkušebních jízd přes prohlídky výrobních provozů, spoluúčast na montáži a moderní formáty společenských akcí až po předávání elektromobilů zákazníkům.

První jízda Volkswagenem ID.3: Budoucnost není temná

AutoMoto

„V roce 2017 jsme jako první výrobní závod kompletně přešli na elektromobilitu. Pro podnikovou radu bylo a je velmi důležité zajistit pracovním místům v Drážďanech budoucnost. Od nových oblastí činnosti si slibujeme přidanou hodnotu pro značku a koncern. Po technické stránce jsme nyní schopni vyrábět ve Skleněné manufaktuře další modely na platformě MEB,“ říká Thomas Aehlig, předseda podnikové rady Skleněné manufaktury.

Foto: VW

Továrna Volkswagenu v Drážďanech

Skleněná manufaktura je již čtvrtým závodem, který vyrábí elektromobily Volkswagenu na základě modulární platformy MEB. Výrobu těchto modelů zahájil jako první závod Cvikov. Na konci roku 2020 spustily produkci vozidel MEB také čínské závody v Antingu a Fo-šanu.

Uvedené čtyři závody mají dohromady maximální kapacitu výroby více než 900 000 vozidel ročně. Na výrobu vozidel MEB se však již připravují další závody: Emden a Hannover v Německu a Chattanooga v USA.

Místo luxusu baterie

Na výrobu elektromobilů drážďanský závod přešel už v roce 2017, kdy zde z pásů začal sjíždět e-Golf, duchovní předchůdce ID.3. V roce 2001 však moderní továrna v širším centru města vznikla jako výstřední domov limuzíny Phaeton. Poloze musela být přizpůsobena například logistika dílů, které do továrny přijíždějí nákladními tramvajemi.

Foto: Volkswagen

Volkswagen Phaeton z roku 2007.

Do roku 2016 zde vzniklo 84 235 phaetonů, které v letech 2005, 2006, 2013 a 2014 doprovodilo také 2168 vozů Bentley Flying Spur. Modelů e-Golf zde bylo vyrobeno 50 401 kusů.

Část z uvedených vozů si majitelé mohli v Drážďanech i převzít, v čemž chce Volkswagen pokračovat, ovšem v mnohem větším množství. Vzniklo zde kvůli tomu i další centrum pro tento účel. Zároveň došlo k rozšíření zkušební a servisní části.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám