Článek
Příští Tiguan má opustit krabicoidní vzhled a spíše připomínat kupé. Prostor v kabině však nemá příliš utrpět, objem zavazadelníku má zůstat na zhruba stejné úrovni jako v současnosti, tedy 470 litrů. A má být k mání také o 25 cm delší verze Allspace.
Základem vozu má být inovovaná platforma MQB, jejíž současnou verzi koncern Volkswagen používá snad pro všechna evropská auta s motorem vpředu napříč. Pod kapotou údajně můžeme čekat i dvě plug-in-hybridní verze o výkonu okolo 170 nebo 250 koní. Má přijít i ostrá verze R s dvoulitrem o zhruba 355 koních.
Co by na novince mělo být nejzajímavější, je možnost autonomního řízení úrovně 4, tedy že vůz zvládne řízení kompletně sám v určité oblasti a za určitých podmínek. A zároveň dokáže bezpečně zastavit, pokud řidič nepřevezme volant, když je o to požádán. Automobilka takový systém už nějakou dobu testuje.
Nakolik jsou informace Britů správné, co z toho se nakonec dostane do sériové výroby a jak bude Tiguan vůbec vypadat, se pravděpodobně dozvíme v následujících měsících. Na frankfurtský autosalon letos v září bychom ale nespoléhali.